Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmahjemmesider - next step?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

Jeg arbejder som programmør i en IT-virksomhed, men har længe gået med tanken om at starte selvstændigt. Herunder tænker jeg på udvikling og opsætning af WordPress hjemmesider for virksomheder. Jeg elsker at sidde og nørde med hjemmesideudvikling - men jeg støder på et problem. 

Lad os antage, at min hjemmeside er færdig, her skriver jeg om mine services, pakker, processen, kontakt osv. alt det genrelle. Fint, fint. Jeg vil for det første helt vildt gerne have referencer på min hjemmeside - dette er ikke muligt, da jeg ikke har haft nogen kunder overhovedet. Hvad gør man i denne situation? Jeg tænker, at sende nogle introtilbud på mail ud til potentielle kunder, hvor jeg skriver lidt stuff omkring det med hjemmesider og om de har brug for en hjemmeside (til en lavere pris) for at komme ind som referencer? Er det go eller no go? 

En anden ting er - skal jeg udvikle nogle skabeloner, som jeg kan vise min potentielle kunde i forvejen - eller skal jeg først tage en dialog med vedkommende? Fordelen ved at have en skabelon færdig er, at kunden så nemmere kan forestille sig en hjemmeside (hvis han/hun ikke allerede har en i forvejen). Ulempen er, at time to market bliver forlænget. Hvis jeg skal lave en skabelon - anbefaler I så et mock up i et mock-up program - eller en live skabelon, som de kan klikke rundt i? 

En tredje ting - jeg har oprettet en "Personligt ejet Mindre Virksomhed" og er ikke momsregistreret - er mine priser så alle uden moms, da jeg ikke forventer at tjene over 50k? Og så helt til sidst - hvad gør jeg med betaling? Hvordan betaler de? Hvilke muligheder har jeg der? Jeg tænker at Mobilepay skal være en løsning. Man skal ikke kunne "lægge hjemmesiden i kurv", men måske mere i form af en faktura eller noget... Hmm... Hvis der er tråde omkring det her, eller nyttige artikler osv. vil jeg meget gerne læse dem!

Jeg takker stort på forhånd og følger med! :-) 

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad arbejde du med som programmør?
Har det noget med hjemmeside og design at gøre kan det vel bruges lidt.

Hr du lavet en hjemmeside for en kammerat eller en lokal sportsklub eller andet kan det jo bruges som reference. Også selvom den ikke er så stor.

Hvad tænkte du at du ville tilbyde af pris.


Husk du må ikke sende mails ud uopfordret det er spam og er ikke lovligt. Man bliver nød til at ringe ud eller besøge virksomheder personligt.

Fra Randers
Tilmeldt 3. May 15
Indlæg ialt: 151
Fra  Grafikr ApS Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel, 

Gode og relevante spørgsmål. 

Jeg driver selv et webbureau i dag, hvor vi i skrivende stund er 4 mand og jeg kan sagtens sætte mig ind i din situation. 

Du får lige et par hurtige råd med på vejen. 

1) I denne branche handler det meget om tillid og at du kan dokumentere tidligere udført arbejde. Derfor er det en fin idé at få nogle referencer på plads først, som du kan fremvise til potentielle kunder. Du kan enten arbejde gratis eller til en lav pris, hvis du føler, det er måden at få en reference på. Sådan er det i starten, men det ændrer sig med tiden. 

2) Det kommer meget an på hvordan du vælger at drive din forretning på. Personligt så synes jeg, at det er godt at tage en dialog med kunden, hvor i forventningafstemmer og du bliver klogere på vedkommend ønsker og smag. Herefter kan du bedre ramme plet. At arbejde ud fra nogle færdiglavede skabeloner er måske mere kvantitet frem for kvalitet og her må du jo selv vurdere, hvordan du vil arbejde. 

Ellers er der ikke andet for end at kaste sig ud i det. Yd en ekstraordinær god service, differentier dig og kæmp dig op af stigen. 

Jeg ønsker dig held og lykke med det hele. Du skal være velkommen til at give mig et kald, hvis du vil have flere gode råd :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Tak for din gode kommentar. 

Jeg har udarbejdet nogle hjemmesider for kunder. Men det er så bare under den virksomhed, jeg arbejder for nu. Jeg ved ikke, om det kan bruges som referencer?

Lige nu tænker jeg ikke så meget på prisen - tænker at jeg vil have dækket mine omkostninger + lidt mere, hvis kunden bliver glad for sin hjemmeside, samt få en glad kunde ind som reference, da det vil betyde meget for mig. Folk skal se, at jeg har været i gang, ellers tror jeg, de går til nogle andre... 

Ok. Det vidste jeg faktisk ikke. Så jeg må ikke skrive til nogen, at jeg er i gang med at få  bygget noget op og om de vil optræde som referencer på min side? Hvis jeg nu kører en lavere pris end jeg normalt ville gøre? 

Endnu engang tak for dine gode råd. :)

Fra Kolding
Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik 

Fedt at høre, at der er andre, som har været i samme situation. 

1) Det er præcis det, jeg har tænkt mig. Tror du det er i orden, at kontakte potentielle kunder og spørge dem om de vil optræde som referencer på min side, hvis de får en hjemmeside, hvor de dækker minimale omkostninger? 

2) Ja, det er lige præcis det jeg frygtede. Det skal helst ikke være for "skabelon"-agtigt. Tager I ud til kunden eller kommer de ud til jer? Eller sker det via telefon? For har ikke ligefrem lokaler til det - da jeg kun har en lejlighed på nuværende tidspunkt. :) 

Tak for dine gode råd - jeg vil helt sikkert kontakte dig, skulle der dukke mere op. :) 

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Er faktisk lidt i tvivl hvor meget og lidt man må, man må ihvertfald 100% sikkert ikke skrive Hej køb en hjemmeside af mig til kun 1000 kroner så jeg kan bruge dig som reference.
Ved ikke om man må sende en mail med.
Hej jeg er ny i hjemmeside branchen, så vil høre om du har brug for hjælp. Tror også det betegnes som spam.

Tror ikke dit nuværende firma vil syntes godt om du bruger sider du har lavet for dem, som referencer for dit nye firma. Men du kunne jo måske skrive til en eventuel kunde at man kunne se på www.domæne.dk


Jeg har en hjemmeside, men den er ikke optimal, og vil da gerne have en mail om hvad du kan lave.
Min hjemmeside er www.gakoglojer.dk
Og mail kristian@gakoglojer.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)