Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jul 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen,

Jeg har det seneste år til halvandet hjulpet 2 af mine kammerater i håndværksbranchen med at drive deres virksomhed. De er begge ordblinde (den ene meget stærkt ordblind), det er derfor en stor udfordring og enormt tidskrævende for dem at lave alt det administrative, for ikke at nævne dyrt i revisor timer fordi der ikke er styr på bilag mm. . Dertil er min idé for at starte egen virksomhed udsprunget. Jeg kunne godt tænke mig at hjælpe folk som enten har udfordringer med at drive deres virksomhed eller ikke selv gider at stå for den administrative del. Jeg har en langsigtet plan, men vil ikke lige gå mere i detaljerne, det er mere opstarten her, jeg har spørgsmål til.

Dertil kan jeg også hjælpe til opstart uden de høje advokat gebyrer. (ansøgning til erhvervstyrrelsen, uarbejdelse af en selskabsmappe med vedtægter, formål mm. samt opsætning af email, telefon samt andet små it og hvad de måtte have brug for, for at drive deres virksomhed til at starte med.

Dertil har jeg så nogle spørgsmål.

1. Tror i det kan lade sig gøre, er der overhovedet et markedet for denne type service?

2. Lovmæssigt er der selvfølgelig nogle problemer, de er forpligtiget til selv at kunne komme på netbank, e-Boks mm. da jeg ikke må få adgang til disse services. Kan det løses ved at de bare sender et kontoudskrift til mig, så jeg kan afstemme regnskabet?

Mine 2 kammerater driver I dag 2 sunde virksomheder, som skal til at ekspandere med ekstra ansatte, der bliver betalt moms, skat og andre gebyrer til tiden. Udenstående hos kunder bliver inddrevet så de husker at få deres penge.

Hvad siger i, kan dette projekt lade sig gøre? Kom endelig med kritik/spørgsmål hvis i har nogle

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:44

OECO:

Hej Allesammen,

Jeg har det seneste år til halvandet hjulpet 2 af mine kammerater i håndværksbranchen med at drive deres virksomhed. De er begge ordblinde (den ene meget stærkt ordblind), det er derfor en stor udfordring og enormt tidskrævende for dem at lave alt det administrative, for ikke at nævne dyrt i revisor timer fordi der ikke er styr på bilag mm. . Dertil er min idé for at starte egen virksomhed udsprunget. Jeg kunne godt tænke mig at hjælpe folk som enten har udfordringer med at drive deres virksomhed eller ikke selv gider at stå for den administrative del. Jeg har en langsigtet plan, men vil ikke lige gå mere i detaljerne, det er mere opstarten her, jeg har spørgsmål til.

Dertil kan jeg også hjælpe til opstart uden de høje advokat gebyrer. (ansøgning til erhvervstyrrelsen, uarbejdelse af en selskabsmappe med vedtægter, formål mm. samt opsætning af email, telefon samt andet små it og hvad de måtte have brug for, for at drive deres virksomhed til at starte med.

Dertil har jeg så nogle spørgsmål.

1. Tror i det kan lade sig gøre, er der overhovedet et markedet for denne type service?

Meget kort og præcist svar; Ja!

Markedet du beskriver er jo ikke anderledes end hvad de fleste bogholdere/ikke godkendte revisorer tilbyder i dag. Og der findes jo hundredsvis af den type virksomheder rundt omkring i landet (kig eksempelvis på listen over bogholdere på agera.dk).

Så i stedet for at spekulere på om markedet er der, så skal du nok nærmere spekulere på hvordan du adskiller dig fra dine konkurrenter og hvordan konkurrencesituationen er i netop dit nærområde.  

OECO:

2. Lovmæssigt er der selvfølgelig nogle problemer, de er forpligtiget til selv at kunne komme på netbank, e-Boks mm. da jeg ikke må få adgang til disse services. Kan det løses ved at de bare sender et kontoudskrift til mig, så jeg kan afstemme regnskabet?

Der er i dag masser af muligheder for konto-kig på netbankerne, så du selv kan hente posteringerne ud i et bogføringsprogram m.m.

Tast-selv på skat.dk har ligeledes mulighed for at give dig fuldmagt til alle typer indberetninger m.m.

Tilmeldt 4. Jul 17
Skrevet kl. 10:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Super fedt med noget input.

Jeg har set lidt på markedet, og tænkte at det skulle brandes på en måde at vi ikke kun er bogholder, men måske også en sparingspartner omkring hvordan de administrative processer skal køres samt opsætning af det basale (mail, computer mm. ) Disse ting er jo enormt vigtigt for en virksomhed i dag, hvis du har direkte kundekotankt.

Jeg har nemlig oplevet, at håndværkere får presset et dyrt fjernskrivebord ned i halsen "fordi eller jeg jo ikke mail og officepaken" samt betaler kassen for opsætning af dyrt webhotel, mail hosting samt andet. Der er altså rigtig gode og billige løsninger derude. 

Dertil vil jeg nok gerne drive en meget gennemsigtig virksomhed om hvad det er vi laver for kunden, og hvad præcist de betaler for. Jeg har lidt eksperimenteret netop kommunikationen af dette til mine kammerater, og det har de været superglade for. De har haft mulighed for at se præcist hvad jeg laver for dem og hvor mange ressourcer jeg bruger på det.

Til nr. 2

Super fedt at det er muligt, for det var jeg nemlig lidt bange for at det ikke var.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:36

Hej. Jeg har netop været med til at starte Virtuelt Videnscenter ApS med præcis dette formål. Den selvstændige skal kun tænke på at udføre sit arbejde og ikke 'alt det andet'. Se evt. mere på www.vi-vi.dk. Jeg er frisk på et samarbejde.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 09:48

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 4. Jul 17
Skrevet kl. 10:05

a

Tilmeldt 4. Jul 17
Skrevet kl. 10:05

Jørgen Kirkegaard:

Hej. Jeg har netop været med til at starte Virtuelt Videnscenter ApS med præcis dette formål. Den selvstændige skal kun tænke på at udføre sit arbejde og ikke 'alt det andet'. Se evt. mere på www.vi-vi.dk. Jeg er frisk på et samarbejde.

Hej Jørgen,

Det lyder da meget spændende, mit formål var dog ikke at kun yde viden, men faktisk udføre det praktiske arbejde. 
Jeg er fortsat i gang med at revurdere min forretningsplan og gennemgå punkterne for at gøre den skarp og præcis samt indehold lige præcis det jeg vil lave.

Men jeg skal da tage dit tilbud til eftertragtning.

Michael 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 21:40

OECO:
faktisk udføre det praktiske arbejde. 
Det samme her. Jeg har sendt en PB.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)