Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling af selskabsskat (restskat) for 2016 i Selskab (ApS)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 27. Jan 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kloge Aminoer !

Jeg har nu lavet selvangivelse i mit selskab for 2016. Jeg har ikke indbetalt frivillig acontoskat da jeg glemte det.

Da mit skatteregnskab nu er lavet og der er lavet selvangivelse, er der så mulighed for at jeg kan indbetale selskabsskatten for 2016 for at minimere renteudgifter (hvis ja, hvordan)?

Hvis ikke, hvornår vil selskabsskatten for 2016 blive opkrævet og fra hvilken dato tæller SKAT renter fra?

På forhånd tusind tak

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Årsopgørelsen kommer til november.

Du kan ikke indbetale før tid og minimere renten.

Renten er fast - 3,6% for 2016 - bliver ganget på restskattebeløbet.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisor - Thomas Jørgensen :

Årsopgørelsen kommer til november.

Du kan ikke indbetale før tid og minimere renten.

Renten er fast - 3,6% for 2016 - bliver ganget på restskattebeløbet.

Og husk i 2017, at renten ikke giver fradrag 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 27. Jan 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 03:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for Jeres svar!

Jeg går ud fra at renten løber fra den 1.1.2017 til betaling?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Revisor - Thomas Jørgensen :

Årsopgørelsen kommer til november.

Du kan ikke indbetale før tid og minimere renten.

Renten er fast - 3,6% for 2016 - bliver ganget på restskattebeløbet.

Og husk i 2017, at renten ikke giver fradrag 

vh John Hannover

Er I ikke lidt hurtige?

Når man ikke betaler aconto-selskabsskat kommer de skyldige betalinger på skattekontoen. Årsopgørelsen har aconto skat med, uanset om selskabet har betalt eller ej.

 

Så til trådsstarter; start med at gå på din skattekonto og find ud af hvad der står af skyldige beløb der! Hvis du skylder for aconto-raterne og indbetaler i dag, skal du heller ikke betale renter af samme aconto-rater længere end til i dag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

Er I ikke lidt hurtige?

Når man ikke betaler aconto-selskabsskat kommer de skyldige betalinger på skattekontoen. Årsopgørelsen har aconto skat med, uanset om selskabet har betalt eller ej.

 

Så til trådsstarter; start med at gå på din skattekonto og find ud af hvad der står af skyldige beløb der! Hvis du skylder for aconto-raterne og indbetaler i dag, skal du heller ikke betale renter af samme aconto-rater længere end til i dag.

jo man kan sagtens betale nu - men stadigt skal man huske at den rente der nu en gang er påløbet (og der er rente hvis der er selskabskat for 2016 nu her i juli) giver ikke fradrag så man lige bogfører den på konto for den type. 
Men jo man kan gå ind og betale og stoppe renten

Til supplement så har man enten kunne betale en skattesat acontoskat eller frivillig acontoskat i marts og nov 2016 (og samme i 2017) Derudover er der i dag en 3. frivillig aconto - nemlig seneste 1/2 -2108 (og vel samme næste år) med et lille tillæg men billigere end rente og vente yderligere. Bare for fremover at huske - muligt at betale noget frivilligt, både i nov selve året hvis man kender resultat lidt - eller inden udgang feb året - eller når man vil med rente efter skattekonto :) 

Jeg har reminder i min kalender får både nov under året - Skal der betales noget frivilligt - og samme ? igen som reminder i feb året efter

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 27. Jan 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt forvirret nu :)

Kan man, eller kan man ikke, indbetale til skattekontoen nu og undgå flere renter?

Min saldo er pt. 0 kr.

Hvilken dato betaler man renter fra, 1.1.2017 til betaling ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg godt forstå. Du kan udligne hvis skattekonto viser noget - andet kan du ikke - det var der for jeg nævnte de tre rater, herunder den som hed ult feb 2017

Der er skattetillæg og der er renter. Skattetillæg OG renter er komplicerede-  Der er dekort (præmie) ved betaling i første rate og nogen tilsvarende ved 2. rate (mener faktisk det er 0% i år grundet lav rente. Der er også et mindre skattetillæg (mener 0,7%) ved betaling af skatten på sidse rate ult feb 2017

Skatteprocent for for sen skat er 3,4% men fra hvilken dato ved jeg ikke - jeg er ikke sikker på det er 1/1-2017 ANDRE MÅ MELDE IND

Der er ikke fradrag for nogen af tingene

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)