Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det muligt at ændre sit enkeltmandsvirksomhed til et I/S, uden at nedlægge det eksisterende CVR nummer.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Vi er 2 der har bestemt os for at drive mit enkeltmandsfirma videre som I/S, men vi kan ikke umiddelbart 'opgradere' enkeltmandsvirksomheden, hos Virk.dk.

Skal man nedlægge sit firma og oprette det igen, denne gang som et I/S, eller hvordan foregår dette?

Mvh Hejn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46684
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:03

Ja et I/S vil skulle startes og får nyt CVR - og så skal du evt overføre fra personlig virk. Overvej lige at lade en revisor eller anden hjælpe med at gøre det korrekt 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Apr 08
Skrevet kl. 22:18

Cookie - John Hannover:

Ja et I/S vil skulle startes og får nyt CVR - og så skal du evt overføre fra personlig virk. Overvej lige at lade en revisor eller anden hjælpe med at gøre det korrekt 

vh John Hannover

Hej John

Tak for feed back, vil tage kontakt til en revisor.

mvh Hejn

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:33

Cookie - John Hannover:
Ja et I/S vil skulle startes
Et lidt tvetydigt svar til et måske også tvetydigt spørgsmål.

Jeg har netop for at kunne besvare dette prøvet at ændre min enkeltmandsvirksomheds (EMV) driftsform, og jeg får kun mulighed for at ændre det til PMV. Det kan så skyldes, at jeg ikke har et I/S, men jeg kan ikke forestille mig, at man kan oprette et I/S og efterfølgende flytte EMVs CVRNR til I/S'et og erstatte det tildelte. Eksempel: Mit EMV har f.eks. CVRNR 10356377. Hvis jeg opretter et I/S, kan det vel ikke få EMVs CVRNR, 10356377?? Jeg har ikke kunnet finde litteratur omkring det.

Måske har jeg misforstået både spørgsmål og svar.

Tilmeldt 5. Apr 08
Skrevet kl. 22:39

Jørgen Kirkegaard:

Cookie - John Hannover:
Ja et I/S vil skulle startes
Et lidt tvetydigt svar til et måske også tvetydigt spørgsmål.

Jeg har netop for at kunne besvare dette prøvet at ændre min enkeltmandsvirksomheds (EMV) driftsform, og jeg får kun mulighed for at ændre det til PMV. Det kan så skyldes, at jeg ikke har et I/S, men jeg kan ikke forestille mig, at man kan oprette et I/S og efterfølgende flytte EMVs CVRNR til I/S'et og erstatte det tildelte. Eksempel: Mit EMV har f.eks. CVRNR 10356377. Hvis jeg opretter et I/S, kan det vel ikke få EMVs CVRNR, 10356377?? Jeg har ikke kunnet finde litteratur omkring det.

Måske har jeg misforstået både spørgsmål og svar.

Hej Jørgen

Det er også sådan vi har prøvet, og kunne heller ikke ændre det til andet end PMV, og har ej heller kunnet finde litteratur omkring dette, men prøver at kontakte virk.dk i morgen. :-)

Tak for feed back

mvh Hejn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:42

Nej I/S nystartes og får sit eget CVR nr og nej man kan ikke overføre CVR nummer fra en enkeltmands eller PMV osv til et I/S for det er knyttet til enkeltmanden og vil altid være det samme hvis der lukkes og genstartes

Overeføre fra enkeltmands til I/S er således ikke CVR nummeret eller aftaler osv - men det kan jo sagtens være aktiver, kunder osv gerne skal over i det nye I/S og det gamle enkeltmands/PMV skal lukkes, og det er den overførsel jeg ville tage hjælp med for ikke at udløse noget unødig skat eller siden få bøvl med skattefar

vh John Hannover

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:44

Du kan IKKE ændre personlig enkeltmands eller PMV til et I/S. Der skal oprettes et helt nyt som får nyt CVR
Det du kan overføre er aktiver, kunder - varemærke/navn osv og det er her en revisor kan være god hjælp til at undgå unødig skat

vh John H

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:45

Nej det er ikke muligt.

Dit CVR-nr på dit enkeltmandsfirma vil følge dig i alle år frem. Hvis du eksempelvis lukker det ned i dag og åbner nyt enkeltmandsfirma om to år får du det CVR-nr. som du har i dag.

Så på linje med John. Hvis I ønsker at lave et I/S sammen får det et nyt cvr-nr. 

Tilmeldt 5. Apr 08
Skrevet kl. 10:46

Tak for alle jeres svar.

/Hejn

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)