Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Glemt løn

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 4. Jan 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kloge mennesker.

Jeg skulle have kørt min løn inden kl 10 her til morgen. 

Det har jeg ikke fået gjort, så kan jeg få den d. 3 juli i stedet, men så hører den til 3 kvartal, og jeg skal lave en nulindberetning for juni måned.

Dvs. jeg skal lave løn 2 gange i juli måned, vil det påvirke fradraget for juli, eller er det ligemeget når der ikke er noget fra juni ??

Håber det giver mening :)

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

ja du vil stadigt kun have en måneds fradrag for de to måneder men du får jo pengene siden når skatten gøres op i alle fald. 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

SSMB:
Jeg skulle have kørt min løn inden kl 10 her til morgen.

Hvad mener du med dette? Har du et lønbureau med deadline i dag? Jeg kan da ikke forestille mig andet end, at du kan få bureauet til at indberette for juni alligevel - det vil du jo kunne direkte hos Skat frem til i al fald 8/7. Ikke at indberette vil jo alt andet lige være en lidt dum måde at spare op på :-/ Samtidig kunne det dog være en anledning til at tjekke forskudsopgørelsen, hvorved du kan få fradragene fordelt resten af året.

Men grib da lige fat i bureau'et og hør, om ikke de kan lave en senere indberetning for juni alligevel, på samme måde som enhver anden korrektion. Det vil da undre mig andet. 

Tilmeldt 4. Jan 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man aldrig nogensinde korrigere i en lønkørsel? Heller ikke mod et lille ekstra gebyr? Hvis du vil undgå at 'miste' fradraget, kan du selv indberette det via e-indkomst/Letløn direkte hos Skat, men så kan Danløn så nok heller ikke finde ud af det mht. årsopgørelser osv. Ufleksibelt, men det er jo også billigt...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er jo af hensyn til dispositonsdato. - det gælder alle systemer - de skal jo kunne sikre pengene flyttes fra din konto til modtagers (også selv om du er dig selv) og med en weekend så tager det den tid

Du kunne dog som jeg ser det godt have valgt en anden lønperiode (2 kvartal) uanset den udbetates i Juili

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Du kunne dog som jeg ser det godt have valgt en anden lønperiode (2 kvartal) uanset den udbetates i Juili

Ja, hvilket jeg også indikerer. Et lønbureau med respekt for sig selv skal selvfølgelig kunne håndtere denne som enhver anden korrektion i en tidligere måned. Dette især, når vi er så langt fra Skats deadline. Selvfølgelig helt fint, at dispositionsdato tilsvarende må flyttes.

Fra Odense S
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 87
Fra  BDM bogføring Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej SSMB

Jeg ved jeg skriver meget for sent til det her opslag - men til en anden gang,så har Danløn givet det her tip som står når du logger ind under meddelser:

Du kan indtil d. 06.07.2017 fjerne hakket under Virksomhed, Bank og Nets for automatisk overførsel af "Løn og Pension". Herved får du lov at bogføre juni med dispositionsdato 30.06.2017. Du skal selv overføre nettoløn og pension til medarbejderne og pensionsinstitutterne. Det gør du nemmest ved at overføre betalingerne til virksomhedens netbank: Vælg bank under Virksomhed, Bank og Nets, Overførsel via netbank. Klik derefter på Lønafregning, Overfør til bank og gem bankfilen, der derefter indlæses i netbanken.

Efter bogføring skal du huske at sætte flueben i Virksomhed, Bank og Nets, "Løn og Pension" så det overføres automatisk næste gang. Betaling af A-skat, AM m.m. afregnes automatisk af Danløn d. 10.07.2017.

Ovennævnte løsning er kun mulig såfremt virksomheden betaler A-skat efter de normale betalingsfrister. For virksomheder der betaler A-skat fremrykket, altså den sidste hverdag i hver måned skal der ligeledes fjernes hakket for overførsel af "Skat og AM-bidrag", og dette skal så også indbetales manuelt til SKAT.

Med venlig hilsen

Birthe

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birthe. Det lyder interessant, men kan man få Danløn til at holde styr på det, så de fabrikerer årsopgørelse inkl. dette? Ellers gør dét det jo til endnu et argument imod at gøre det selv.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)