Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO: Linkbuilding vs indhold/tekst

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 16
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

De fleste er enige om, at linkbuilding er det vigtigste element rent seo-mæssigt er linkbuilidng.

Indhold er dog også vigtigt - men hvor vigtigt er det?

Er det nogle, der kender til tests, der viser en forskel på rankingen udelukkende via optimering af indholdet/teksten på siden?

Mvh.

Alarm til hjemmet - Tyverialarm - alarm uden abonnement - videoovervågning - sikring af hjemmet - Alarm.

Fra Odense
Tilmeldt 15. May 16
Indlæg ialt: 45
Fra  Alfabeto ApS Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sydalarm.dk

Jeg ligger ikke inde med en test, der viser noget, men jeg har nu en del erfaring med tekster - så jeg vil tillade mig at give mit besyv. 

Man skal passe på med at lade ord gå op i tal, for ord er ord og ord taler til mennesket. Tekst er det absolut vigtigste, du kan putte på din side, for tekst taler både til dine besøgende, men hjælper dig også ift. Google

I dag har det ikke så meget med keywords at gøre, når man skriver tekster, men mere det reelle indhold - skaber det værdi? Bliver den besøgende rent faktisk og læser det, du har skrevet? Hvis ja, så belønner Google dig. 

Hos Alfabeto har vi skrevet et længere blogindlæg om hvordan besøgende adfærd påvirker SEO. Det synes jeg du skal læse. 

Med venlig hilsen

Christian

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 15
Indlæg ialt: 34
Fra  Klikko ApS Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden links får du aldrig topplaceringer.
Uden godt indhold får du aldrig topplaceringer.

Det ene kan ikke stå uden det andet.
Følg med her på bloggen i morgen og læs min SEO case, som måske kan kaste mere lys over emnet.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 02:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Content is king.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Kolding
Tilmeldt 26. Apr 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sydalarm.dk

Både offpage seo og onpage seo går hånd i hånd. 

Det vil sige at det er yderst vigtigt at lave noget godt tekst indhold fordi det både taler til dine kunder, men også til google.

Linkbuilding giver dig autoritet og troværdighed i forhold til google. Er de links der linker til din hjemmeside af høj relevans og samtidig meget autoritære, jamen så er det mindst lige så vigtigt som god tekstindhold, udfyldte meta beskrivelser, h1'ere osv. Alt onpage er rigtig vigtigt man får styr på, men det er linkbuilding også. 

Prøv at se det sådan her. 

Du liggger nummer 4 på ordet alarm syd som eksempel. 

I har alle jer der ligger i top 4 lavet rigtig godt tekstindhold på siden, og generelt har i alle styr på jeres onpage seo. 
Så gælder det om her, at få fat i både flere links end konkurrenterne på det pågældende søgeord, men også links af højere autoritet og større relevans.

Omvendt hvis i alle i en top 4 ligger og egentlig har meget godt styr på jeres linkbuilding, jamen så er det med at få lavet noget godt tekstindhold og generelt få lavet noget godt onpage materiale. 

Derfor går onpage og linkbuilding hånd i hånd, og man kan ikke nødvendigvis sige, at en af delene er det vigtigste element. Det gælder om at finde ud af hvilke søgeord du gerne vil konkurrere på, og så lave en analyse af konkurrenternes seo. 

Jeg håber det her indlæg kan hjælpe dig lidt. 

Rigtig god dag.

Mvh.
Mads Obel

Fra Kolding
Tilmeldt 16. May 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil sige at du ikke kan have det ene uden det andet, hvis du vil rangere højt - grovt sagt :)

En god tekst på siden hjælper Google med at definere sidens troværdighed i forhold til dit søgeord, og som andre nævner så er det rigtig godt for brugervenligheden. For at gøre teksten endnu stærkere SEO mæssigt, så kan du implementere LSI søgeord i den - så vil du stå rigtigt stærkt, og have en troværdig side at linke til. Det er dog set hos nogle stærke brands at teksten ikke har været yderligere vigtig, men det er så også grundet deres høje troværdighed allerede. 

Jeg ville til enhver tid anbefale en tekst på enhver landingsside der er relevant for de besøgende :)

Tilmeldt 7. Oct 16
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de gode input :)

Alarm til hjemmet - Tyverialarm - alarm uden abonnement - videoovervågning - sikring af hjemmet - Alarm.

Fra Fyn
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 174
Fra  Klint WebDesign Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Linkbuilding er éen mulighed, men det helt rigtige indhold kan bringe dig endnu højere op i resultaterne - ganske enkelt fordi de besøgende bliver på siden i lang tid.

Her er et imponerende eks. fra den virkelige verden. Det er et lille webbureau, som ligger stabilt på side 1 på et søgeord, hvor der er pænt over 1.000 søgninger hver måned.

Domæne: navn-søgeord.dk (anonymiseret da det ikke ikke er mit eget)

URL: https://www.navn-søgeord.dk - under 1 år gammelt

Host: Tyskland

Ahrefs Rank: 4.820.676 UR:8 DR: 45

Backlinks testet fra Ahrefs:

Som det fremgår af nedenstående, er det ganske få og relativt svage backlinks. Eneste stærke link er nofollow

Referring domainDR Ahrefs rank Backlinks / dofollow First seen 

domæne.dk

33 42,657,696   147  147
1 Jun '17

domæne.dk

37 26,361,952   11  11
5 May '17

domæne.dk

36 31,048,172   10  10
4 Mar '17

domæne.org

58 80,121   1  0
28 Feb '17

domæne.dk

37 23,541,642   6  6
28 Feb '17

domæne.dk

26 73,117,089   505  505
26 Feb '17
Tilmeldt 7. Oct 16
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende. Og jeg antager, at de andre, der ligger på side 1 har en hel del flere backlinks? :)

Alarm til hjemmet - Tyverialarm - alarm uden abonnement - videoovervågning - sikring af hjemmet - Alarm.

Fra Fyn
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 174
Fra  Klint WebDesign Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Sydalarm.dk:

Spændende. Og jeg antager, at de andre, der ligger på side 1 har en hel del flere backlinks? :)

Du har helt ret, men de seneste måneder er jeg blevet overrasket flere gange. 
Noget tyder på, at Google i et lidt større omfang giver nye sider - som tidligere ikke havde en chance, en god placering, hvis de har det rigtige indhold.
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)