Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det forbudt at handle i KINA ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået forklaret at det er "forbudt" at handle i udlandet udenfor EU, hvis man er firma. Altså ikke rigtig forbudt, men man risikerer at få store bøder og at tingene bliver taget i tolden. Og det er jo ikke særlig fedt.

Hvad skal man gøre for at følge reglerne og undgå nysgerrige toldere med bødeblokken fremme, bare fordi det er Kina.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er intet som helst forbudt ved at handle med Kina - Kina er vel største importør til langt de fleste EU lande på mange områder

Eneste krav som firma er, at man er importregistreret - og naturligvis at kineserne også holder loven (de kan have en del der sender falske fakturaer for at slippe let i skat selv, og det kan så også medvirke til toldsvindel i DK - ligesom der naturligvis er fare for tilsætningsstoffer, manglende ægte CE certificeringer, kopivarer osv - men at købe lovlige varer til ægte pris fra Kina er absolut ikke forbudt - bare man er importregistreret - mere i http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html og om importregistrering http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Mikkelsen:
forbudt" at handle i udlandet udenfor EU, hvis man er firma

Du bliver da vist lige nødt til at forklare hvad det er for nogle mærkelige oplysninger du har, for det lyder som om du har misforstået et eller andet.

Nogle få lande er dog underlagt sanktioner fra EU, så der kan der være nogle handelsrestriktioner, men det gælder ikke Kina.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Stor tak til John.

Og til Ravn. Jeg har aldrig handlet med lande udenfor EU. Derfor mit spørgsmål. Men firmaet skal jo åbenbart registreres for at kunne handle med f.eks. Kina på lovlig vis. Så forbudt er det først hvis hjemmearbejdet ikke er gjort. Det vidste jeg bare ikke, men så må jeg jo bare komme igang. Det var en kollega der sagde det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja du skal bare have CVR som det ene eller andet og så skal du være importregistreret (gratis flueben). Er du ikke det, så vil import der kan ses som erhvervsmæssigt ikke måtte udleveres men blive sendt retur

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Genialt.

Ikke et flueben, men næsten. Så nu er jeg så også registreret med import og export fra 1-6-2017.

Det var jo nemt. Tak for gode imputs :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)