Jeg har gennem mange år tre hoteller som i april blev flyttet til UnoEuro efter at Meebox blev fusioneret / "blev til UnoEuro" Netop i sidste måned har jeg ikke haft tid til at arbejde med websiderne, da jeg har "haft andre ting i mit liv". Jeg havde så i går nogle opdateringer af henholdsvis Prestashop, Joomla og WP. Jeg troede i første omgang, at der helt sikkert var noget jeg havde overset, men efter simpelt support spørgsmål om dette (med 1 døgns svartid), går det op for mig at UnoEuro IKKE tilbyder at man selv kan danne backup, endsige gendanne !!! Det tilbyder de til den nette sum af 232,81 inkl moms pr gang !!! Da jeg i perioder hvor jeg dedikeret arbejder med webshopudvikling ofte tager manuel backup flere gange dagligt (før eksperimenter / opgraderinger, er det fuldstændig grotesk, og decideret bondefangeri. Jeg kender ikke andre lowprice selskaber, der IKKE tilbyder backupløsninger kunden selv kan administrere. Selvfølgelig kan man downloade en backup og gen-oploade, men alle ved, at dette tager en evighed i forhold til at kunne gøre det direkte på serveren / i skyen, og praktisk er det væsentlig mere bøvlet end f.esk Cpanel. Backup af en webside er så essentiel og "livsvigtigt", at jeg mener at UnoEuro, i meget dårlig stil, bevidst tænker i ågerkarl-profit, netop på dette punkt. Jeg tror ikke, de ikke kan finde ud af at lave "en simpel og brugervenlig" backup-deature. Jeg er godt klar over, at jeg umiddelbart har 12 måneders opsigelse hos UnoEuro fordi jeg ikke har reageret inden for 14 dage fra flytning, men denne nedgradering af mine webhoteller er så ekstrem dårlig i forhold til hvad jeg havde hos Meebox at jeg overvejer at køre en sag på det. Jeg fik nemlig ikke tilsendt forretningsmæssige / juridiske betingelse for flytning / det nye produkt / firma. Kun at man nu var gået i gang med at flytte. Se nederst her deres udtrykkelige forklaring om deres features i forhold til Cpanel hos Meebox (og andre) Jeg flytter nu det hele over til AzeHosting, som umiddelbart er det tætteste på hvad jeg havde hos Meebox. Det koster så bare 3 x prohotel 1 år mere, men hellere det, end at skulle kalkulere med X x 238 kr gennem de næste 12 måneder. Er der andre der har samme oplevelse? UnoEuro i deres egen blog om deres eget kontrolpanel: Men jeg elsker cPanel!Vi har valgt at udvikle vores egen platform fra bunden, som er simpel og brugervenlig. Vores kontrolpanel indeholder dog også mange avancerede features, så man har fuld kontrol. Det er derfor vores overbevisning, at du ikke vil komme til at mangle noget. Såfremt du ideer eller feedback til vores Kontrolpanel, så hører vi gerne fra dig. |
Jeg fik flyttet shoppen for 2 dage siden til UnoEuro. 1 nedbrud og tilsyneladende en langsommere shop i forhold til før. Mangel på direkte chatmulighed med tekniker/support, opbevaring i skyen er væk. Jeg er ikke imponeret, men at den geniale backup mulighed var væk... Dobbelt øv.