Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling fra udlandet (ikke webshop)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde.

Jeg har en Facebook side, hvor en udenlandsk person ønsker reklame på min FB-side.

Jeg skal jo modtage betaling på en eller anden måde og jeg aner intet om, hvordan dette gøres nemmest.

Er Paypal en mulighed? eller skal man bruge en normal bankoverførsel med IBAN nr.?

Håber på svar.

Mvh. :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:58

Eriksam:

Jeg skal jo modtage betaling på en eller anden måde og jeg aner intet om, hvordan dette gøres nemmest.

Er Paypal en mulighed? eller skal man bruge en normal bankoverførsel med IBAN nr.?

begge dele er fint mulige ja. Du sender så bare en faktura efter de sædvanlige regler momsmæssigt for ydelsessalg til udlandet  - afhængig af om køber er momsreg eller ikke

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Aug 13
Skrevet kl. 21:40

Super, tak for svar :-). Har du (eller andre?) erfaring med Paypal og hvad fordelen er ved Paypal, i forhold til en normal bankoverførsel?

Fra Kolding
Tilmeldt 22. Mar 17
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 21:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis vedkommende er villig til bankoverførsel, ville jeg vælge det. PayPal er fint, men der er også mange historier om folk, der køber ting og bagefter siger de ikke har fået hvad de betalte for.

Her er PayPal ofte på købers(betalers) side. Så for at undgå evt. problemer, ville jeg personligt foretrække en bankoverførsel.

Tilmeldt 8. Aug 13
Skrevet kl. 08:36

Tusind tak for brugbart svar Mads! - Er der ellers noget, som jeg skal være opmærksom på?

Ham jeg skal forhandle med siger, at han kan betale med følgende:

(Dollar, euro, Russian, Armenian, Usd) - Jeg tænker selv Euro ville være, at foretrække - Tænker du det samme, eller er det ligegyldigt om det er Dollar, Euro, Usd?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Eriksam:

Ham jeg skal forhandle med siger, at han kan betale med følgende:

(Dollar, euro, Russian, Armenian, Usd) - Jeg tænker selv Euro ville være, at foretrække - Tænker du det samme, eller er det ligegyldigt om det er Dollar, Euro, Usd?

Bare du nu ikke skal give ham andet end dit kontonummer - ikke nogen kode eller indlog - ikke direkte adgang til dit site og intet leveret på kreditkort - for det lyder lidt farligt med en der kan betale i russian eller armenian valuta helt ærligt. ER det rent penge ind på din bankkonto så vælg Euro da du får mindst kamp i bogføringen med kursdifference eftersom Euro og DKK følger hinanden tæt

(dollar og Usd vil normalt være det samme med mindre der står en anden betegnelse foran dollars)

take care - vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal nok lige vurdere hvad der skal betales før du vælger.

Paypal tager 2,9% plus 30cent for betalingen direkte til din bankkontop vha. din emailadresse.

Ved bankoverførsel skal du give dit konto nummer væk og skal finde det rigtige IBAN nummer. Jeg tror det er gratis for dig at modtage(men der kan være veksel kurs indbygget gebyr) men ham der sender dig penge vil ofte skulle betale et gebyr (ofte 50-100kr).

Jeg ville personligt foretrække Paypal løsningen hvis betalingen er under et par tusinde, hvor det koster ca. 60kr. - men du må jo selv afgøre om du vil risikere at afsender nægter at handle hvis han pålægges gebyr.

Mvh

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)