Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed - Vente med at betale skat før nytår

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Mar 15
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed med et årligt overskud på 300.000+

Er det korrekt forstået at jeg kan lade de penge stå på kontoen hele året og undgå at betale dag til dag rente hos skat, hvis jeg blot sørger for at overføre f.eks. 50% af pengene til Skat via selvbetjeningen inden 1 januar?

Jeg er selvfølgelig klar over at Skat måske ville foretrække at udsende 10 girokort i løbet af året, men er det lovligt at undlade at oplyse overskuddet på forskudsopgørelsen indtil årsopgørelsen skal laves?

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 15:01

Som du selv skriver, kan man jo skrive 0 i overskud af virksomhed på forskudsopgørelsen.
Og så på årsopgørelse skrive det rigtige.

Lovligt eller ikke hmm.
Du kommer jo under alle omstændigheder til at betale den skal du skal.
Den ene bare i rate og den anden, en engangsindbetaling af skatten.
Om du kan lave en aconto/frivillig betaling af din skat ved jeg ikke om man kan for personer.

Tilmeldt 6. Mar 15
Skrevet kl. 15:20

Frederik-N:

Om du kan lave en aconto/frivillig betaling af din skat ved jeg ikke om man kan for personer.

Det kan man, og det har jeg før i tiden altid gjort fordi overskuddet har været ubetydeligt. Nu er det dog vokset sig til en årsløn, og derfor vil jeg gerne være på den sikre side. 

Tilmeldt 10. May 17
Indlæg ialt: 7
Fra  Linkbuilding-seo.dk Skrevet kl. 15:45
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Nej, det skulle der efter min mening ikke være noget problem i.

Det har jeg selv gjort, idet jeg kunne bruge pengene til løbende investeringer i firmaet, fremfor at betale dem til skattefar :)

Mvh.

Tilmeldt 6. Mar 15
Skrevet kl. 15:48

Linkbuilding-Seo:

Hej

Det har jeg selv gjort, idet jeg kunne bruge pengene til løbende investeringer i firmaet, fremfor at betale dem til skattefar :)

Præcis min tanke :)

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads Jensen:

men er det lovligt at undlade at oplyse overskuddet på forskudsopgørelsen indtil årsopgørelsen skal laves?

En ting er hvad man kan og noget andet er hvad man må!

Men for at svare på dit spørgsmål: Nej, det er ikke lovligt! Ikke at indberette den forventede indkomst er i modstrid med kildeskatteloven og kildeskattebekendtgørelsen.

Man skal ikke rette sin forventede indkomst hver eneste dag når et eller andet afviger fra forventningerne, men når din samlede forskudsskat ændrer sig med 5 pct. eller 5.000 kr. skal du i princippet ændre forskudsopgørelsen. I praksis er grænserne nok noget højere, men at sætte sin indkomst til 0 kr. velvidende at man forventer en indkomst på 300 t.kr. holder ikke.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:07

Det korte svar er, at det ikke er lovligt ikke at angive det forventede overskud og betale skat løbende, helt som alle andre - lønmodtagere f.eks.

OM der sker noget hvis du indbetaler inden 31/12 - næppe - i alle falde år 1. Det som der normalt vil ske er, at skat så sætter beløbet fremover, da de nu ved du ikke opgiver korrekt, og så kan du få besvær med at få det sat ned, hvis du har behov for det

Skat har jo to interesser i det- Dels ikke at være kreditgiver løbende, dels giver det jo dem risiko for, at der ikke er penge til skatten når det kommer til stykket. Det er ikke usædvanligt at folk med personlig virksomheden TROR de skam sagtens kan betale, og så opdager der pludseligt ikke er penge alligevel - og så kører gældskarrusellen. Rentemæssigt er der jo ikke rigtigt noget at hente ved det - så det er jo normalt fordi man sætter pengene i arbejde og ikke bare har dem klar

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Mar 15
Skrevet kl. 09:08

Mange tak alle sammen!

Baseret på jeres svar, vælger jeg at angive overskuddet på forskudsopgørelsen, på trods af jeg hellere så en del af pengene brugt i virksomheden (marketing, udvikling osv).

Cookie - John Hannover:

Det er ikke usædvanligt at folk med personlig virksomheden TROR de skam sagtens kan betale, og så opdager der pludseligt ikke er penge alligevel - og så kører gældskarrusellen. 

Pengene står i mit tilfælde stå på virksomhedskontoen og bliver kun rørt i forbindelse med virksomheden, men jeg forstår udemærket problematikken for nogle folk. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:42

Mads Jensen:

på trods af jeg hellere så en del af pengene brugt i virksomheden (marketing, udvikling osv).

Pengene står i mit tilfælde stå på virksomhedskontoen og bliver kun rørt i forbindelse med virksomheden

Det er jo sådan set lidt modsigende. De kan jo ikke både stå på virksomhedskontoen og blive brugt på marketing og udvikling. Så er de jo brugt, og risikoen for at der så ikke er til skatten kommer netop på den måde Stick out tongue At du så måske kan budgettere eller har privatformue osv - er lidt en anden sag. 
God vind med det i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 16:55

Udover det så har du vel allerede taget højde for de omkostninger (som du hellere vil bruge pengene på) ved dit forventede resultat ;)
Så med mindre der er tale om reelle investeringer, så har du jo allerede taget højde for det i dit forventede overskud/forskud.

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)