Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Aliexpress og moms søges :-)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 172
Fra  Gamestore.dk Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis at du går på valutakurser og sætter dit beløb ind, er det lidt lavere end hvad du har betalt. Har du betalt med PayPal så kan det være at deres kurs er dårligere (det er den) og det gør så at du betaler lidt ekstra.

Mht momsen, når at man ikke er momsregistreret og man får en sending hjem, skal man så ikke selv melde det til told/post nord at der forventes x antal pakker? På den måde regner de det hele ud og man får kun ét gebyr at betale.

Jeg tror ikke at de tjekker samtlige pakker/breve. De har svært nok i forvejen ved at få det til at løbe rundt, og de kinesiske breve/pakker tjener de vel ikke rigtig noget på?

Tilmeldt 28. Mar 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Tak for svar. Det vil jeg da lige undersøge.

mvh Kia

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil lige komme med et bud på hvad der er sket.
Dine pakker (hvis det er flere) er gået igennem hos PostNord uden at de har haft fat i dem.
Derfor har de ikke indberettet til SKAT, hvad du skulle betale.
Derfor har du ikke fået et importgebyr.

Da dine pakkers værdi er under 1150 kr. (hvis jeg husker grænsen rigtigt), så er der ikke told på, men kun moms.
PostNord skulle således have indsendt til SKAT at du skulle betale moms. (nu hvor du ikke er momsregistreret)
Momsen skulle betales/du ville få besked fra SKAT i måneden efter at du har fået dine varer.
PostNord har ikke gjort det, og derfor ingen importgebyr som du ville have fået få dage efter at du har fået udleveret dine varer.

Du skulle betale ca. 250 kr. i moms (25% oveni de 1015 kr.)
Det jeg ville gøre er at ringe til SKAT og sige, at der må være sket en fejl fra PostNord's side. Og det er derfor du ringer, for at betale den moms du nu skal betale.

Jeg håber at det giver mening. :)

Tilmeldt 28. Mar 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik

Giver meget mening. Tak for svar.

mvh Kia

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frederik-N:
Momsen skulle betales/du ville få besked fra SKAT i måneden efter at du har fået dine varer.

Det du skriver skriver, glæder mig bekendt kun hvis man er moms og importøre registreret. ellers vil momsen blive opkrævet af Post DK eller kurerfirma når pakken afleveres.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Frederik-N:
Momsen skulle betales/du ville få besked fra SKAT i måneden efter at du har fået dine varer.

Det du skriver skriver, glæder mig bekendt kun hvis man er moms og importøre registreret. ellers vil momsen blive opkrævet af Post DK eller kurerfirma når pakken afleveres.



Det var ikke det der skete, da jeg købte noget fra Aliexpress. Der fik jeg regning på gebyret fra PostDK og måneden efter momsregning fra SKAT.
Jeg er kun importørregistreret. 

Om PostDK har lavet en fejl, ved jeg ikke. :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder korrekt. 
Ikke moms og ikke importørregistreret = må ikke importere til erhvervsmæssigt brug - moms opkræves med varen normalt

Imoprtreg men ikke moms reg - moms opkræves af told

Imortreg og moms reg - momsen fremgår af toldkvittering men skal ikke betales, blot indberettes

Såden vil jeg i alle fald mene det bør være

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Mar 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er det måske der den ligger.

Jeg er ikke momsregisteret - kun importørreg - Så kommer der en momsopkrævning fra told i næste måned? 

Mvh Kia

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kia.R:

Så er det måske der den ligger.

Jeg er ikke momsregisteret - kun importørreg - Så kommer der en momsopkrævning fra told i næste måned? 

Mvh Kia



Ja, men du har jo ikke fået PostDK's gebyr på de 160 kr., så de har nok ikke haft fat i din pakke. Ville jeg i hvert fald tro.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)