Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktie Køb/salg hvad er fortjenesten, er der mere i det ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Oct 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amioner

Jeg kunne tænke mig og forstår, hvis jeg invistert/køber en aktie, hvad er min fortjeneste på den når dagen er omme eller nå året er omme, er der forskel eller skal det regnes ud ens ?

exp. jeg har invisterede i BIF den kostede 0.50kr pr.aktie på det tidspunkt nu er den ca.0.61kr dette ville sige der er en stigning på ca20%, så jeg har tjent ved at invister 100kr, 20% på min invistering ????

er det den rigtige måde jeg har forstået dette på eller er jeg helt ude og sejle

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er rigtig forstået.

Køber du en aktie til kr. 50 den 1.marts 2017 og kursen på aktien den 1.april medfører at aktien nu er 61 kr. værd, har du tjent 11 kr, eller 22% på de kr. 50.

Det er kursen på aktien der er afgørende for om du har tabt eller tjent.

Pas på for det er ligeså nemt at tabe på aktier som det er at tjene på aktier.

Med det kendskab du har til køb/salg og fortjeneste på aktier, tror jeg nok du skal sætte dig noget mere ind i hvad det drejer sig om, for det er kun for folk der har noget kendskab til markedet at handle med aktier.

mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 1. May 17
Indlæg ialt: 23
Fra  Denprivateinvestor Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Som der bliver svaret før så har du forstået dette helt korrekt, du skal dog også huske at du kan opnå en fortjeneste ved hjælp af udbytte, hvor virksomheden betaler investorerne et beløb efter hvor mange aktier man ejer

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

For at præcisere hvad det vil sige at der udbetales udbytte.

Hvis der er overskud i et aktieselskab, udbetales der normalt udbytte, som afhænger af hvor stort overskuddet i selskabet er.

Der udbetales et udbytte for hver aktie. Har du flere aktier i samme selskab, betales der udbytte på hver aktie.

Kursen på en aktie falder normalt lige inden regnskabsaflæggelsen og evt. udbetaling af udbytte og stiger derefter ofte langsomt igen.

Hvis der ikke er overskud, udbetales der ikke udbytte og kursen på aktien falder ofte.

mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 14. Oct 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 05:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de fine svar svare :) det forestået 👍🏼

Tilmeldt 23. Aug 17
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan dog ikke anbefale BIF, da det er en sportsaktie :D

Ejer blandt andet Onlinetræner.dk, hvor du kan finde et træningsprogram

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal huske, at du skal betale skat af din fortjeneste.
Fortjenesten opgøres først når du sælger nogle af dine aktier. (medmindre de er i pensionsdepot)

I det her tilfælde, hvor du har en fortjeneste på 11 kr. skal du altså betale 27% op til 51.700 kr. (dobbelt hvis gift)

Det vil sige 11*0,27 = 2,97 kr. at du skal betale i skat. Så efter skat får du 8,03 kr. ud til dig selv.

Det med skatten, kommer automatisk på din årsopgørelse, en gang om året.
Så hvis man ligepludselig er heldig at få en kæmpe fortjeneste, skal man lige huske at der skal betales skat når årsopgørelsen kommer.

Det samme gælder hvis du får udbytte, her får du dog kun udbetalt beløbet efter skat. (så der er betalt skatten i forvejen)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik-N:
Fortjenesten opgøres først når du sælger nogle af dine aktier. (medmindre de er i pensionsdepot)
eller hvis de ejes i virksomhed/selskab årligt efter lagerbeskatningsprincip

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)