Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et hurtigt spørgsmål om Wordpress..

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg vil igang med Wordpress og lave mig en hjemmeside. Problemet er at jeg stadig ikke har et domaine så mit spørgsmål lyder:

Kan jeg lave siden på min pc og derefter  uploade til et evt. domaine uden at skulle rette alle referencer osv... ??

Altså kan man lave dynamiske sidehenvisninger hvor domainet kun optræder i evt. opsætning eller lign. ??

På forhånd tak

Karl

Tilmeldt 1. May 17
Indlæg ialt: 23
Fra  Denprivateinvestor Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder umiddelbart problematisk, du kan hurtigt købe et billigt webhotel for ikke ret mange penge.

Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar

Problemet er at jeg forhandler i øjeblikket om det rigtige domain navn - da det er registreret i andens navn men bliver tilsyneladende ikke rigtig brugt...

Så jeg vil bare igang med siden med håb om at jeg på et tidspunkt for overtalt vedkommende om at sælge det til mig :-)

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skriver "/" i stedet for domænenavnet, vil det pege på rod url'en f.eks. www.ditdomæne.dk.
Du skal dog være opmærksom på at hvis din side skal uploades en undermappe f.eks. "/site" vil den stadig pege på rod url'en og ikke undermappen hvis du bruger "/". :-)

Men det korte og lange er, ja det kan du godt. Du skal bare replace f.eks. localhost med det nye domænenavn og ændre baseurl'en i wp.
Du kan bruge et plugin der hedder string replace til at ændre alle statiske url'er. (Håber det giver mening)

Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar 

Det giver god mening - faktisk lige det jeg tænkte, ville bare være sikker på at det kunne lade sig gøre :-)

Mvh Karl

Fra Kolding
Tilmeldt 22. Mar 17
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har så sent som i torsdags gjort det. Husk også en kopi af databasen.

Derudover, kan du vedligeholde din lokale kopi, så du kan teste opdatering og ændringer her, inden de lægges på den 'rigtige' side.

Du kan evt. følge step by step her: https://codex.wordpress.org/Moving_WordPress

Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for alle svarene - føler mig klar til at gå i gang...

PS.  Sidst jeg lavede webside var i Frontpage 2000 ....... Pyha...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)