Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har et spørgsmål som jeg ikke har kunde finde svar på, så jeg håber der er nogen kvikke hoveder.

Jeg har en ansæt som er ikke funktionærer og uden overenskomst.

i ansættelseskontrakt stå der: (Ord for ord)

Lønnen er ved tiltrædelsen aftale til kr. 25.000kr. pr. måned

Eventuel overbetaling og forskudt tids tillæg udbetales samme med lønnen.

Arbejdstiden er aftalt til 163,33 timer pr. måned. Arbejdestiden kan forventes placeret på alle ugens dage.

Overarbejde kan forekomme.

En helligdag i en ude betragtes automatisk som en fridag, og der ydes ikke betaling herfor.

Så mit spørgsmål er når min ansæt arbejdet i februar som kun 150timer (men var på arbejde alle dage som han skulle og de tider har skulle) skal har så har 25000kr eller (25000/163,33+150) 22960kr i løn?

Og hvad men i denne måned hvor vi har påske kan han så have 25000kr eller?

På forhånd mange TAK

Fra Ølgod
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 92
Fra  Astina.dk A/S Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver ikke mening at ansatte med fast månedsløn uden at være funktionær ansat. Hvor er din kontrakt fra? For fast månedsløn og timeløn er umiddelbart modstridende i min optik 🙊🙈

astina.dk alt i styling unikt biludstyr

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Der står jo lønnen er 25000 per måned og det er jo så det den er

Arbejdstiden kan så svinge og det nok ikke specielt godt formuleret i kontrakten - ville have være mere naturligt med f.eks 37 timer per normal uge - men 25000 kr Per måned er jo klart nok

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Rene.

Ja har kontrakt fra hans gl. arbejde plads.

Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Tak for svar.

Så må jeg give ham 25000kr også nå han ikke arbejde de 163,33 timer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

ja - som nævnt lidt sjovt formuleret - men der står jo tydeligt løn 25.000 per måned  og så må det være de 25.000 og så skal gennemsnit bare ca ramme de 163,33 timer = nogen måneder vil være mere andre mindre - Du skal så heller af med ekstra fordi EN måned kan være 168 timer - Løn 25 t per måned kan ikke være andet end 25 t per måned i den formulering - og dit snit skal så satse på 163,33

Beregningen som formuleringen går på er sikkert et snit

Oftest regner man ud fra uge med et time tal - typisk 37 timer per uge og det ganger man med 13 uger for at finde kvartal = 481 timer og deler med 3 for at finde en måned på så 160,33 timer - Formentlig skulle de 163,33 have stået som 160,33 vil jeg tro, måske tilmed bare en "tyrkfejl"

Med den regnemåde får man snittet 160,33 for alle gennemsnit over årets 52 uger (52/4 kvartaler er 13 uger - og 13 uger delt med 3 er så en måned)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
ja - som nævnt lidt sjovt formuleret - men der står jo tydeligt løn 25.000 per måned

Der står faktisk også ret tydeligt, at der ikke afregnes løn på helligdage. Jeg er  enig i, at det er en pudsig aftale, der er indgået, men da medarbejderen ikke er funktionæransat, vil jeg umiddelbart mene, at der godt kan argumenteres for en modregning i lønnen på de helligdage, der har været i lønperioden. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Espresso:

Cookie - John Hannover:
ja - som nævnt lidt sjovt formuleret - men der står jo tydeligt løn 25.000 per måned

Der står faktisk også ret tydeligt, at der ikke afregnes løn på helligdage. Jeg er  enig i, at det er en pudsig aftale, der er indgået, men da medarbejderen ikke er funktionæransat, vil jeg umiddelbart mene, at der godt kan argumenteres for en modregning i lønnen på de helligdage, der har været i lønperioden. 

havde jeg ikke set - så ja enig

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)