Hej alle. Jeg har et spørgsmål som jeg ikke har kunde finde svar på, så jeg håber der er nogen kvikke hoveder. Jeg har en ansæt som er ikke funktionærer og uden overenskomst. i ansættelseskontrakt stå der: (Ord for ord) Lønnen er ved tiltrædelsen aftale til kr. 25.000kr. pr. måned Eventuel overbetaling og forskudt tids tillæg udbetales samme med lønnen. Arbejdstiden er aftalt til 163,33 timer pr. måned. Arbejdestiden kan forventes placeret på alle ugens dage. Overarbejde kan forekomme. En helligdag i en ude betragtes automatisk som en fridag, og der ydes ikke betaling herfor. Så mit spørgsmål er når min ansæt arbejdet i februar som kun 150timer (men var på arbejde alle dage som han skulle og de tider har skulle) skal har så har 25000kr eller (25000/163,33+150) 22960kr i løn? Og hvad men i denne måned hvor vi har påske kan han så have 25000kr eller? På forhånd mange TAK |
Det giver ikke mening at ansatte med fast månedsløn uden at være funktionær ansat. Hvor er din kontrakt fra? For fast månedsløn og timeløn er umiddelbart modstridende i min optik 🙊🙈