Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grossist eller agentur ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Apr 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet et fantastisk produkt i udlandet som jeg godt kunne tænke mig at forhandle i Danmark . Hvad er smartest at være grossist eller få et agentur?
Samt hvordan gør jeg rent praktisk ? Kontakter jeg virksomheden ? Eller?
Lækker påske til alle

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12911
Skrevet kl. 17:27

Kender du forskellen på det at være grossist eller have et agentur?

Misscille:
Samt hvordan gør jeg rent praktisk ? Kontakter jeg virksomheden ? Eller?

Tjah det vil nok være det smarteste at gøre.  hvad havde du ellers forestillet dig at gøre?

Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 18:05

Det kan efterhånden ikke svare sig at være grossist, da det er en døende branche. Et dyrt mellemled som flere hellere sparer sig for. Giver også mere mening som slutforbruger. Gik selv med ideen om en af de to for nogen tid siden, men droppede tanken igen, da det kræver stor erfaring, som jeg anså som spild af tid at tilegne mig, når der er andre gode brancher at starte op i. 

Tilmeldt 26. Feb 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:59

Det kan sagtens være en god forretning med et agentur specielt hvis man har ekslusivitet på det markede man opererer i. Det er svært at give dig guidance til hvordan du skal tilgå producenten, men du skal som et minimum kunne fremføre argumenter for hvorfor det vil være en god ide at tildele dig agenturet, din erfaring indenfor området, dine salgskanaler, ressourcer, budgetter, økonomi etc. Jeg vil anbefale at du kontakter pr. mail for at se om der er interesse for at gå videre og hvis der er, så aftal et tidspunkt du kan ringe på - vær godt forberedt på denne samtale! Herefter evt. et face to face møde osv.. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 620
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 00:28

Det gælder da om at købe billigst muligt ind som agent for fabrikken, kun på den måde kan du konkurrere med andre som sælger tilsvarende produkter og du kan indgå aftale med grossister videresælger dine produkter.

Ravn er inde på om du kender forskellen på en grossist og et agentur, hvilken forskel du kan se i mine 3 første linier.

Du skal selvfølgelig kontakte virksomheden for at få agenturet for Danmark, evt. Norden, evt. Europa, afhængig af hvor fabrikken er beliggende.

mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:13

Først hurtigt forskellen på grossist og agent. Grossisten køber varen ind og videresælger den, agenten sælger den mod at få % provision fra fabrikken. 
En grossist vil ofte være valget hvis du i forvejen er grossist for en række varer af samme type. Har du toiletter og håndvaske og amaturer, og finder et nyt super amatur, så vil du som grossist normalt søge en aftale som grossist med så udstrakt eneret som muligt. Det forudsætter en stor kapital og en forretning du kan vise har succes

Er du spritny, så er valget bredere, men agentur vil nok falde naturligt MEN uden historik der viser du er en "fantastisk agent" inden for områder der er sammenlignelige, så stopper showet oftest der.

Det er ikke sådan, at fabrikker med "fantastiske produkter i udlandet" bare lige napper enhver der kommer for at forhandle deres produkter, og så giver dem noget som helst der ligner et ene agentur for deres produkter. De vil have meget skarpe krav til de som skal forhandle det fantastiske produkt - mest som ene-agentur men givet også som grossist.

Du skal givet kontakte fabrikken og så er det jo op til dig, at overbevise dem om, at du kan fungere som en "fantastisk" agent eller grossist for deres varer, for det er det de vil falde for. Det vil kræve konkrete beviser oftest. 

Forestil dig, at hvis du søger agentur eller eneforhandling af en super hårtørrer - så vil du stå godt,hvis du kan vise du har mange kunder inden for hårlak og hårfarvningsmidler med gode resultater. 

Der kan være undtagelser, hvis vi taler helt nye start-up virksomheder der slet ikke har opbygget noget netværk i andre lande, og som er mere sultne efter at give nogen en mulighed som agent. Er du god - så kontakt dem og bed om et besøg, og så tag ned og besøg dem og forelæg dem hvad du kan - Det vil virke lidt styrke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)