Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt - Eksport af stol til USA (New York)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Apr 17
Indlæg ialt: 6
Fra  Morten Stenbæk Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg laver håndlavede møbler og skal sende en stol til New York. Det lader dog til at være meget besværligt. Jeg havde egentligt ikke regnet med at der skulle være noget problem i at sende en luksus vare rundt til hele verden. Det er klart at fragt ikke må være for dyr i forhold til varen men med en pris der herhjemme starter på 32.000,- (inkl. moms) burde det vel kunne lade sig gøre. For et års tid siden havde jeg en anden forespørgsel fra Californien hvor fragtprisen var lidt over 4.000,- Nu er prisen 5870,- og forsikring 1.500,- Dertil kommer at jeg har købt en kasse (varmebehandlet) til 800,- . Ydermere koster det også et par tusinde at modtage betalingerne gennem paypal. Det er over 10.000,- ialt (alt eks. moms) i udgifter for at sælge noget til 32.000,- Dælme svært at eksportere ! Er der der nogle der har gode råd til fragt ? 

På forhånd tak !

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12859
Skrevet kl. 00:19

Morten Stenbæk:
Jeg havde egentligt ikke regnet med at der skulle være noget problem i at sende en luksus vare rundt til hele verden.

Hej Morten

Det er det sådan set heller ikke, men det kræver en del viden om hvordan tingene skal grubes an, så det bliver økonomisk attraktivt at eksportere. 

Selve fragtprisen afhænger af mange ting, vægt /volumen af godset, luftfragt eller søfragt, ligeledes kan prisen for samme ydelse variere meget fra speditør til speditør. .... osv.   Emballage ville du formodelig kunne nøjes med en bølgepapkasse i eksportkvalitet, som er langt billigere end 800 DKK.  Forsikring skal ikke koste mere end 0,15 - 0,2 % af forsikringssummen.  Paypal betaling det lyder jo helt vildt, hvorfor ikke bruge bankoverførsel? 

hvad var vægten og kassen mål på din forsendelse?  hvem fik du en pris på 5.870 DKK af ?

Hilsen

Ravn

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Apr 17
Fra  Morten Stenbæk Skrevet kl. 10:57

Hej Ravn 

Kunden bad om at betale med kreditkort og jeg ville bare gerne have det hele til at gå så glat som muligt, så derfor endte jeg med Paypal. Jeg syntes bare det er helt utroligt at det skal koste så meget (ikke kun gebyr, men de veksler også til en latterlig kurs hvilket i sidste ende gør at jeg mener det blive et par tusinde i udgift). 

Papkasse - Nej det vil desværre ikke være muligt. Det er simpelthen for farligt sådan som pakker bliver behandlet. Det tager mig 80 timer at lave sådan stol, og det er en luksus vare der skal frem til kunden i godbehold. 

Kassen vejer med stolen i 120 kg. Den er 125 x 120 x 90  

Jeg har prisen fra pakke.dk. Jeg har ovenikøbet ulejliget kunden med at skaffet en erhvervsadresse, da det skulle være billiger. Det er ikke regnet ind i de 5870,- men den pris jg fik gennem min personlige kontakt med firmaet (hvor man kan indregne at det er en erhvervadresse) var pludselig noget højere.

VH

Morten 

Fra Kolding
Tilmeldt 22. Mar 17
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 11:31

Hvis jeg var dig, ville jeg overveje om det ikke kunne betale sig at køre pakken til Tyskland og sende den derfra. Uden at vide det, så har jeg selv lavet samme manøvre, når de danske muligheder enten har været for dyre eller ikke eksisterende.

I hvert fald et forsøg værd, at skrive/ringe til nogle firmaer dernede og få en pris.

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Apr 17
Fra  Morten Stenbæk Skrevet kl. 13:34

Hmm. Ja det kunne da måske være en løsning. Men det koster jo så også bare en arbejdsdag + km. Så det skal alligevel være lidt af en difference i deres priser for at det kan betale sig. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 15:22

Hej Morten

Nu kender jeg ikke meget til hvordan Paypal fungere, overføre Paypal til en bankkonto eller hvordan ?  Hvis de overføre til en bankkonto burde det være muligt for dig at få dem overført i USD til en Dansk USD konto, så vil du opnå en langt bedre omvekslingskurs.  får du flere kunder vil det klar være værd at overveje at få en konto i USA via din egen bank,

Naturligvis skal varen nå frem til kunden i perfekt stand, det er kun et spørgsmål om at bruge den rigtige emballering (kasse og stødabsorberende materiale.  Bølgepapkasser af den rigtige kvalitet kan sagtens bruges bruges, der findes dobbelt eller tripel bølgepap kasser som har en højre brudstyrke end almindelige trækasser. langt de fleste der eksportere møbler til udlandet bruger papkasser.   

Mht. din kasse på 120 kg /1,35 Kbm. er der tale om såkaldt volumen gods, hvilket betyder at du ikke bliver afregnet af vægten men af volumen. Du vil rent faktisk blive afregnet for 1,35 kbm x 167 kg/kbm =  226 kg.   Den pris du oplyser er det inkl. levering til kunden adresse? 

DU er velkommen til at sende mig en privat besked hvis du har brug for yderlige hjælp.

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 15:25

Husk i øvrigt at dit firma skal være registreret som eksportør ellers kan varen ikke afsendes.  

Er du klar over at du kan sælge varen til USA uden dansk moms? så enten kan du sælge billigere eller tjene mere på din vare. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Apr 17
Fra  Morten Stenbæk Skrevet kl. 17:20

Jeg var ikke klar over at jeg skulle være registreret som eksportør. Forsøgte forgæves at få fat på Eksportrådet i fredags for at høre om der var ting jeg skulle sørge for (eksempelvis om der skal være certifikater på det træ stolen er lavet af). Ang. Moms så er det helt inde i mine kalkulationer. Jeg afholder selv nogle af transportudgifterne + kasse + ekstra arbejde, for "momsen" :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 17:56

Morten Stenbæk:
Jeg var ikke klar over at jeg skulle være registreret som eksportør. Forsøgte forgæves at få fat på Eksportrådet i fredags for at høre om der var ting jeg skulle sørge for (eksempelvis om der skal være certifikater på det træ stolen er lavet af).

Eksport registreringen kan du så vidt jeg ved lave via Virk.dk.  God ide at forhøre dig hos eksportrådet vedr. evt. certifikater på træet.   mht. transport kunne du formodentlig få det noget billigere ved at bruge en luftfragtspeditør.  Har du aftalt med din kunde hvem der skal betale evt. told og indfortoldningsomkostninger?

Som sagt har du brug for yderlige hjælp så send en privat besked.

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 22:42

Tag endelig fat i Ravn, han kan virkelig noget med fragtrater. Jeg fik et tip fra ham, og det her sparet mig titusindvis af kr i fragt .

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)