Kun hvis du sælger den til ren 3 person. Til dig selv eller nær familie skal du bruge indkøbspris når du ikke tidl har skrevet ned i forbindelse med lukning Ved salg til dig selv og nær kreds udligner købet til indkøbspris + moms vareforbruget Er det beviseligt til ren 3. person så giver det som alt andet et tab regnskabsmæssigt
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
så hvis jeg sælger varlageret til en NGO organisation, som intet med mig eller mine nære omkreds / familie har at gøre så er forskellen mellem kostpris / indkøbspris og salgspris et fradragsberettiget tab.
jeg skal naturligvis svare 25% momsen af varesalget.
Umiddelbart formentlig ja - men jeg tør ikke være sikker, for hvis det ikke er markedsmæssig pris så kunne det være en gave i virkeligheden og så er der ikke fradrag
Man kan jo ikke bare købe trække fra i skat og så bare give til velgørenhed, så det markedsbestemte skal nok med ind. Var lidt enklere hvis det var en ren forretning og nu ikke noget NGO/velgørenhed inde over
for at beskrive det firkantet kunne du jo ikke bare købe en masse varer, trække den fra og så gi dem til en ikke skattegodkendt NGO med fradrag, så check hellere med en revisor eller skat
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER