Hej :) Jeg har selvstændig virksomhed, og har ikke tjent mere end 1043,- siden jeg startede. Dette beløb står pt på min erhverskonto i min bank. Nu vil jeg gerne selvangive dette så jeg kan se min årsopgørelse for 2016. Dog er det stort set umuligt at skrive det rigtige i felterne 71, 111, 112, 114, 115, 117, 118 under Virksomhedsindkomst og fradrag. Jeg har ingen revisor og har ingen renteudgifter/indtægter. Hvad udfylder jeg felterne med så jeg kan få min årsopgørelse godkendt? MVH Allan
du forklarer ikke hvad der er umuligt ved at skrive de 1043 i felt 111?
Jeg går ud fra du først og fremmest er sikker på tallet. Mange tror f.eks. at varekøb er en udgift og glemmer at tælle varelager op og lægge til resultatet, lige som der kan være andre reguleringer, men ellers burde du da kunne skrive i 111 osv , forudsat du har klikket i - "startet virksomhed" hvis det var første år
"Rul ned til Virksomhedsoplysninger. Du skal selv indtaste dit overskud i rubrik 111 eller dit underskud i rubrik 112. Udfyld eventuelle andre felter, du har oplysninger til."
Det er nogle regnskabsoplysninger der mangler. Da skat ikke længere får regnskabet på papir kræver de nogle oplysninger om fx omsætnibg osv. Rubrikkerne kommer lidt længere nede - mener det hedder Regnskabsoplysninger - klik der.