Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anbefal webhotel - med mulighed for domæne aliaser ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 86
Fra  Tarm & Kost Klinikken Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan I anbefale et forholdsvist simpelt, billigt og stabilt webhotel til basic webhosting (blot en markedførings webside med info om produkter og kontaktinfo) ?

Gerne hvor man evt. har mulighed for domæne aliasser, som fører til samme webside, så man ikke skal ha webhotel på alle domæner. Ved ikke, om dette overhovedet er muligt. Jeg ved, at man fra et webhotel kan få domænet "peget hen på" et anden domæne, således at forskellige domæne navne kan føre til samme webside. Men så vidt jeg husker, så kræver dette at et pågældende domæne har en hosting i form af et webhotel, man betaler for.

Det kunne også være dejligt, hvis der var dansk support, der var nem at få fat på.

Jeg vil gerne opbygge min hjemmeside med WIX's skabeloner. Derfor har jeg haft kigget på hosting hos dem. Men ulempen er, at hvis man skal have sit eget domæne navn, så skal man betale dyrt (synes jeg ift. sammenlignelige priser med unoeuro, meebox, one.com osv.). Jeg kan endnu ikke finde ud af at bruge Wordpress, men skal have en hurtig webside op at køre. Derfor overvejelser med WIX.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Unoeuro er nok dit bedste bud.

Jeg er ikke helt tilfreds med at de ikke har chat/telefonsupport (når man nu har vænnet sig til det fra en tidligere ydbyder), men derudover er de gode og du kan sagtens have flere domæner på samme host (eller pege dem på det samme indhold).

Og WordPress er ikke specielt svært - mest fordi at hvad du end har af spørgsmål, så findes der allerede en vejledning til at løse problemet et eller andet sted på Google.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra Århus
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 86
Fra  Tarm & Kost Klinikken Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, det ville blive træls uden en tilgængelig support.

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

https://itwebsite.dk

Fra Århus
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 86
Fra  Tarm & Kost Klinikken Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Madsen:

Hej.

Efter at Meebox er blevet lukket ned, er der ikke mange webhoteller,

som har C-Panel admin i Danmark.

https://chosting.dk/

https://azehosting.net/

https://hosting4real.net/ som kan klart anbefales med personlig support.

Mvh. Niels

Webdesign

 

Hej Niels,

Meebox er blevet en del af Unoeuro. Er det ikke en god webhosting udbyder på linje med Meebox ?

Tak for dine tre bud. Jeg har aldrig hørt om de tre udbydere før.

Jeg har tjekket deres udbud og pris. Synes den første og sidste udbyder er for dyr ift., hvad jeg har brug for. Azehosting har til gengæld nogle gode tilbud på løsninger. Har du selv erfaring med alle tre og kan du sige god for azehosting ? Hvad med deres support ? Og har de nogle skabeloner, man nemt kan bygge en hjemmeside op med og som man kan tage med, hvis man skal flytte host ? De skriver, at de ikke kan flytte et domæne til dem, men at det skal redelegeres til dem fra hostmaster. Er det kotume hos alle webhostere eller hvorfor gør Azehosting det sådan ?

Hvad er C-panel admin og er der ikke nogen andre webhostere, der bruger det ? Hvis det bare er et spm om brugervenligt system, så synes jeg da, at one.com også har noget lign.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thansen68:

Meebox er blevet en del af Unoeuro. Er det ikke en god webhosting udbyder på linje med Meebox ?

UnoEuro er en rigtig fin udbyder, især hvis man ser på kvaliteten sammenlignet med prisen, nok den bedste på markedet i den prisklasse.

Med det sagt - nogle folk kan ikke lide deres custom kontrolpanel (smagssag), eller folk bare har andre behov - men det er der vel heller ikke noget galt i.

Thansen68:

De skriver, at de ikke kan flytte et domæne til dem, men at det skal redelegeres til dem fra hostmaster. Er det kotume hos alle webhostere eller hvorfor gør Azehosting det sådan ?

DK domæner administreres (generelt set) af DK-Hostmaster, fornyelse osv foregår gennem DK-Hostmaster (indtil for ikke mange måneder siden hvor de nu har åbnet mere op for registreringer og fornyelser) - så de fleste udbydere lader bare DK-Hostmaster stå for fornyelsen som de altid har gjort, og da det er hos DK-Hostmaster man bestemmer hvad udbyder man vil bruge til navneservere, er det rigtigt nok at du skal lave en redelegering hos DK-Hostmaster til de oplyste navneservere når køber et webhotel hos en udbyder.

Nogle udbydere har automatiseret dette en smule end nogle andre har, så kan oftest sende en anmodning om redelegering for domænet.

Men jo, det er normal kotume hos rigtig mange udbydere.

Thansen68:

Hvad er C-panel admin og er der ikke nogen andre webhostere, der bruger det ? Hvis det bare er et spm om brugervenligt system, så synes jeg da, at one.com også har noget lign.

cPanel er et stykke software som bruges af en stor del af de hosting selskaber der eksistere, Meebox var én af de udbydere der brugte cPanel f.eks.

Nogle mennesker har lært cPanel utrolig godt og vil forsat bruge systemet - hvor andre ikke har noget imod at skifte til noget andet (som f.eks, det system som UnoEuro har eller one.com har) - igen det er en smagssag hvad man er til.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Århus
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 86
Fra  Tarm & Kost Klinikken Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tusind tak for dit grundige svar :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)