Som overskriften siger så er jeg blevet snydt af en leverandør af brænde i tyskland. Jeg havde fundet ham på alibabba.com og han virkede meget troværdig i vores mail korrespondance. Det skal siges at det er første gang jeg prøver en sådan handel, og jeg må jo indrømme at jeg ikke har været forsigtig nok. Spørgsmålet er nu: Hvad gør jeg nu. For lige kort at skitsere hændelsesforløbet op: Han sender en proforma faktura og jeg betaler 50 %. Han sender scan af fragtpapirerne og fragtformaet kontakter mig også, og jeg betaler de sidste 50 % som aftalt. Fragtfirmaet sender så en mail med at mit gods afgår fra hamburg, 2 dage senere sender de igen en mail hvor de vil have mig til at betale 1350 euro i transport autorisation, og forsikring og påstår at det skyldes problemene med flygtninge krisen. Jeg afviser af betale flere penge og kontakter leverandøren som holder mig lidt hen med en masse undskyldninger, og siger at han ikke kan gøre noget. Alt i alt drejer det sig om ca 22.000 kr. Ikke det store, men stort nok for mig, og pisse irriterende. Kan man evt. hyre en advokat i tyskland eller er det håbløst. Kom med jeres bud og erfaringer. Mvh Per. |
Du kan nok godt prøve at kontakte en advokat, men pas på at det ikke bare løber op. Derudover, alle oplysninger du har fået er vel falske?