Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg få momsen tilbage på produkter om 3 mdr ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 17
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Med jer. 🙂
Jeg er ved at starte virksomhed, men får først cvr nummer om 3 måneder og bliver først momsregistreret der. mit spørgsmål er så: hvis jeg køber en vare nu til 125 inklusiv moms så kan jeg søge om at få momsen tilbage. Men kan jeg også søge om at få det tilbage hvis jeg også begynder at sælge dem allerede nu??

- er det nok at jeg bare gemmer frakturen fra alle mine salg de næste 3 mdr. Og så få momsen tilbage?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:43

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Mar 17
Skrevet kl. 15:29

Cookie - John Hannover:

Det kan du - under en række meget klare regler - herunder at du INTET må have solgt uden moms inden. Ellers læs dette som klart ridser reglerne op for at du kan tage produktet ind i dit regnskab med moms når du starter http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/aktiverogvareridenstiftelse.html  alle punktner skal være opfyldt

vh John Hannover

Jeg snakkede med en revisor her forleden, han sagde at jeg kunne få momsen tilbage for da jeg købte varen. Han sagde også at når jeg solgte varen til en kunde skulle det sælges uden moms og det momsbeløb kan jeg ikke få tilbage fra skat.. kan det virkelig passe ? (først at betale moms for varen og dernæst sælge den uden moms er jo et skridt i hver sin retning.)

Vh. Jacob

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:49

phonebase:

Jeg snakkede med en revisor her forleden, han sagde at jeg kunne få momsen tilbage for da jeg købte varen. Han sagde også at når jeg solgte varen til en kunde skulle det sælges uden moms og det momsbeløb kan jeg ikke få tilbage fra skat.. kan det virkelig passe ? (først at betale moms for varen og dernæst sælge den uden moms er jo et skridt i hver sin retning.)

Nu vil jeg ikke vurdere samtalen og konkludere om revisor har ytret sig korrekt.

Men helt grundlæggende; hvis man køber en vare med moms på fakturaen og man trækker denne moms fra i sin angivelse af købsmoms, så skal man også sælge samme vare inkl. moms! At du køber varen før du får din momsregistrering ændrer ikke på dette.

Hvis du sælger en vare uden at ligge salgsmoms på fakturaen, så kan du heller ikke trække momsen i din angivelse af købsmoms.

Som det også fremgår af John's link. Køber du en vare inden du får din momsregistrering, så kan du kun trække købsmomsen fra efter du har fået din momsregistrering såfremt du ikke på noget tidspunkt før momsregistreringen har solgt varer uden at ligge salgsmoms på dine fakturaer.

Cookie - John Hannover:

Læs bare linket for en sikkerheds skyld igen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:25

phonebase:

Vh. Jacob

Ja det er misforstået af den ene eller andet. Se mit link - du skal overholde alle betingelser for køb inden start - herunder ingen fakturering uden moms overhovedet inden start + de øvrige betingelser i mit link. 

Så skal du efter start jo være momsregistreret - det er en af betingelserne OG dermed skal du naturligvis lægge moms på. Der er et eller andet helt misforstået i det "revisor" og du har fået talt om. Alene beskrivelsen at 

phonebase:

Han sagde også at når jeg solgte varen til en kunde skulle det sælges uden moms og det momsbeløb kan jeg ikke få tilbage fra skat.. kan det virkelig passe ? 

Vh. Jacob

Det giver slet ikke mening - for selvfølgeligt skal du som momsregistreret sælge med moms og selvfølgeligt får du ikke den salgsmoms tilbage. MÅSKE mente revisor, at hvis du sælger noget uden moms inden din stiftelse - så kan du ikke få momsen tilbage fra skat for noget som helst du har købt inden din stiftelse - det ville give mening

Betingelserne for at få momsfradrag for anskaffelser inden stiftelse er klart liste i punkt form i http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/aktiverogvareridenstiftelse.html 

vh John Hannover

Tilmeldt 4. Mar 17
Skrevet kl. 16:29

Hej Jesper tak for svar! ;)

For at jeg lige forstår det hele korrekt.. Så køber jeg varen med moms af min leverandør (denne moms kan jeg søge om at få tilbage af skat når jeg har cvr nr.) når jeg så sælger varen til en kunde sælger jeg den til en pris inklusiv moms ? 

Når jeg har cvr nr. køber jeg varen af min leverandør uden moms og sælger den stadig til kunden med moms? 

Vil du eventuelt lave et eksempel med tal ? :D 

Vh. Jacob

Tilmeldt 4. Mar 17
Skrevet kl. 16:40

Men jeg er ikke momsregistreret. Jeg kan først blive det samt søge CVR nr, om ca. 3 måneder når jeg er blevet 18år. Jeg vil altså i mellemtiden begynde at sælge nogle vare. skal jeg stadig sætte moms på varene som kunderne køber af mig ? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:58

phonebase:

Men jeg er ikke momsregistreret. Jeg kan først blive det samt søge CVR nr, om ca. 3 måneder når jeg er blevet 18år. Jeg vil altså i mellemtiden begynde at sælge nogle vare. skal jeg stadig sætte moms på varene som kunderne køber af mig ? 

for at starte med starten - du må slet ikke optræde som virksomhed og købe og sælge når du ikke er 18 og ikke har fået dispensation. Når du så har dispensation eller er 18 så skal du momsregistreres når du kan forudse dit salg overstiger 50000 på enhver 12 mdr periode. 

vh John H

Tilmeldt 4. Mar 17
Skrevet kl. 17:15
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvad hvis jeg så sælger som privatperson i secon-hands shops på facebook. Jeg køber iphone skærme fra en anden virksomhed og tilbyder så at reparere andres iphones for et hvis beløb. Den pris jeg tilbyder mine kunder skal den være med moms ? 

Cookie - John Hannover:

phonebase:

for at starte med starten - du må slet ikke optræde som virksomhed og købe og sælge når du ikke er 18 og ikke har fået dispensation. 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:56

phonebase:

Hvad hvis jeg så sælger som privatperson i secon-hands shops på facebook. Jeg køber iphone skærme fra en anden virksomhed og tilbyder så at reparere andres iphones for et hvis beløb. Den pris jeg tilbyder mine kunder skal den være med moms ? 

Først og fremmest; der skal ALDRIG moms på en faktura når du ikke er momsregistreret.

Dernæst, for at gentage John's indlæg, du må ikke optræde som virksomhed får du fylder 18 år eller har fået en dispensation fra samme 18 års-regel. Så enten skal du ansættes hos en allerede eksisterende virksomhed eller vente til du har fået dit cvr-nummer (med eller uden dispensation fra 18 års-regel)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)