Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med trafik til medie/blog?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Nogle med erfaring med at skabe trafik til medie/blog? Ser det lidt som et 'hønen før ægget'-problem. Har I nogle tips til hvordan jeg effektivt kan skabe en portion af følgere? 

Overvejer at gøre det ved at lave content, som først og fremmest består af billeder, som forhåbentlig kan engagere folk til at trykke sig videre ind på mit site. Eller skal jeg bare starte med en Facebook- og Instagram-side, indtil min følgeskare er stor nok, inden jeg laver og begynder at putte penge i et website

De bedste hilsener,

Frederik

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 18:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Frederik

Du har ret; det er i den grad hønen og ægget-historien, der spiller ind. 

For nyligt har jeg selv lanceret et medie. Givet, jeg ikke kender din branche eller dit emne, så tillad mig at fortælle, hvad jeg gjorde, og så kan du tage inspiration. Mit medie handler delvist om politik, unge og iværksætteri. Disse tiltag lavede jeg:

1. Interviews med "kendte" personer, der så efterfølgende delte 

2. Løbende indhold selv til ingen læsere, så der var en "basis" af artikler osv. på siden

3. Facebook, Twitter er nødvendige

4. Dele artikler i grupper osv.

5. Skriv, skriv, skriv, skriv, skriv - nyt indhold er key

Jeg håber, du kunne bruge mit indlæg. Tjek mit medie ud her: http://ungeavisen.dk - +1000 seere dagligt på gode dage og er mindre end 2 måneder gammelt. 

Det samme gjorde jeg med min blog: http://kaspermfriis.dk 

Tilmeldt 17. Feb 15
Skrevet kl. 20:42

Hej Kasper.

Tak for inspirationen, det er interessant at se. 

Min ven og jeg er slet ikke startede endnu, men vi lancerer et medie, som omhandler udviklingen inden for teknologi. Vi er begge ret passionerede omkring hvilke muligheder teknologien medfører - og vi følger udviklingen tæt. Vi håber på at kunne inspirere nogle mennesker. Samtidig håber vi også lidt på, at kunne påvirke opfattelsen hos dem, som frygter- og betragter ny teknologi som en trussel. 

Ift. dit tiltag #4, hvor tillader du dig så at dele dine artikler henne?

Umiddelbart virker det stærkt gået med den slags trafik efter så kort tid. Hvordan fik du dine første læsere? Hvad skal til for at få slået hul på bylden? Og hvilket af dine tiltag har indtil videre virket bedst, til at skabe trafik? 

Hold da op, har mange spørgsmål, ha ha... Hvad med på længere sigt - har du planer om at skulle tjene penge på dit foretagende? Hvis ja - har du overvejet hvordan? 

/Frederik

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Skrevet kl. 21:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

fskjaer:

Hej Kasper.

Tak for inspirationen, det er interessant at se. 

Min ven og jeg er slet ikke startede endnu, men vi lancerer et medie, som omhandler udviklingen inden for teknologi. Vi er begge ret passionerede omkring hvilke muligheder teknologien medfører - og vi følger udviklingen tæt. Vi håber på at kunne inspirere nogle mennesker. Samtidig håber vi også lidt på, at kunne påvirke opfattelsen hos dem, som frygter- og betragter ny teknologi som en trussel. 

Ift. dit tiltag #4, hvor tillader du dig så at dele dine artikler henne?

Umiddelbart virker det stærkt gået med den slags trafik efter så kort tid. Hvordan fik du dine første læsere? Hvad skal til for at få slået hul på bylden? Og hvilket af dine tiltag har indtil videre virket bedst, til at skabe trafik? 

Hold da op, har mange spørgsmål, ha ha... Hvad med på længere sigt - har du planer om at skulle tjene penge på dit foretagende? Hvis ja - har du overvejet hvordan? 

/Frederik

Hej Frederik

Lad mig starte from the bottom up. Snarligt udgiver jeg et indlæg her på Amino, som netop handler om "indtjeningen" på netavisen. Du skulle overveje at følge min blog her på Amino. Cool

Med hensyn til hvad, der har virker bedst, så er svaret enkelt, men kompliceret: Kombinationen. Det er kombinationen af det hele. De daglige indlæg. Delinger på Facebook og i debatgrupper. Nogle folk blev så glade for artikler/quizzerne, at de delte dem i endnu større debatgrupper; bundlinjen er enkel; folk skal kunne lide det, du laver. Se Dinero. Folk ELSKER, hvad de laver, hvorfor de har en word-of-mouth-effekt, der er fuldstændig vanvittig. Umiddelbart tjener man ikke penge på at give, men det er ligesom landmanden; jo mere, du sår, jo mere kan du høste og æde næste år. 

Og blot for at tilføje, så må jeg indrømme, at jeg endnu ikke har hul på bylden. Det har jeg ved 10.000 daglige visninger, og når de kommer mere organisk. Som det ser ud nu, så KÆMPER jeg for hver evig eneste besøgende, og ikke meget kommer organisk ved blot at dele på Facebook. 

Jeg deler fx mine en facebookgruppe, der hedder "politikmentum," hvor mange unge debatterer politik; nærmere ungdomspolitik. Oplagt sted at dele. Jeg undgår at lave reklame, og jeg deler kun, hvis jeg mener, det har oprigtigt værdi; altså når jeg har et indlæg, som jeg ville dele, uanset om det var mit medie eller fx Børsen, der skrev det. Kvalitet over kvantitet. Ærlighed. Oprigtighed. Folk er hurtige til at lugte bullshit, honestly. 

Skulle du have flere spørgsmål, er min dør åben, hvis du mener, jeg kan bidrage. 

...overvejede at smide en video/lydfil afsted til dig, men der er gang i kontoret pt. med en udvikler i telefonen og meget andet. Smile1

Har dit indhold relevans for unge, er et "samarbejde" også en mulighed; who knows. 

Tilmeldt 17. Feb 15
Skrevet kl. 07:01

Tak for dit svar. ;) 

10.000 om dagen lyder ambitiøst, men kan godt potentialet! 

Jeg kunne sagtens gå hen at have flere spørgsmål, så tak for muligheden om at kunne henvende mig igen. 

Interessant med muligheden om et et eventuelt samarbejde - må prøve at se om jeg kan finde koblingen mellem de emner, som vi beskæftiger os med.

Smutter lige ind og følger din blog. :-)

/Frederik

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:17

meget meget indhold det er vigtigt 

komme ud med siden er også vigtigt folk ser den blandt andet alle organiske resultater højt 

find sidder der har høj trafik linker dig , du kan blandt andet skrive til forskellige danske medier hvis betaler eller nogle gange meget billigt eller gratis , det and på om man har en god nyhed og vinklen omkring det man skriver der har en hvis værdien for dem .

skriv pressemeddelelser 

evt hyr nogle hjælpe en det kan være hårdt komme ud og få meget trafik på siden .

at videreformidle ens side er et evigheds arbejde der er hele tiden noget nyt du kan gøre 

dog det bedste du kan gøre er starte ud med en god side der er mobilvenlig og er godt hastighed optimeret og få en side der er perfekt optimeret efter alle kunsten regler med h1 h2 h3 overskrifter med mere 

en tråd med lidt tips en af de mange ting man kan gøre for at få trafik til hjemmeside http://www.amino.dk/forums/t/278340.aspx#1732346 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Skrevet kl. 20:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er enig med Michael! Et fremragede bidrag.

Og ja, pressemeddelelser; selvfølgelig. Her vil jeg anbefale en fremragende e-bog fra en amino-bruger, Hans Stokholm Kjer, som er fuldstændig fantastisk: http://tekstspot.dk - find e-bogen ved at klikke nederst til højre; den tager en lille halv times tid at læse, og du vil ikke fortryde det. Herefter er du godt klædt på til at overtage de danske medier i en STORM. Cool

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kasper Friis:
Her vil jeg anbefale en fremragende e-bog fra en amino-bruger, Hans Stokholm Kjer, som er fuldstændig fantastisk: http://tekstspot.dk 

Mange tak, Kasper.
Jeg er oprigtigt glad for, at nogen kan bruge min viden.

Venlig hilsen

Hans

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)