Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring refusion af flybillet udland

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Feb 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Har købt flybillet til Malaysia ifm. forretningsrejse til mulig samarbejdspartner. og bogført i Dinero.

Under rejsen har den mulige samarbejdspartner ville betale flybilletten, og har efterfølgende overført købsprisen på billetten til min virksomheds bankkonto her i DK. Hvordan bogføres den i Dinero.

På forhånd tak for input.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46660
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:57

jeg ville nok bare bruge netbank og korrespondance som bilag og så bogføre på samme konto du bogførte købet af flybilletten og debit + i bank (og jo uden moms - som flybilletten jo også var ved købet - så pas lige på der ikke automatisk er moms på den konto

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Feb 17
Skrevet kl. 18:19

Hej John

Tak for svar. Jeg prøver i Dinero at bogføre beløbet med modsat fortegn på samme konto som jeg bogførte flybilletten, men det kan jeg ikke få lov til, så jeg ved ikke rigtig hvordan jeg. Er det, det du mente jeg skulle.

vh Conny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46660
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:28

ja vist er det da det. Det burde bestemt kunne lade sig gøre. Det kan være den siger noget med "du prøver at bogføre en indtægt på en konto der normalt er til udgifter, men programmet burde bestemt ikke forhindre, at du krediterer MINUS den konto og debiterer banken.

Det er jo netop flybilletten du ikke længe har som udgift, så det vil være helt korrekt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Feb 17
Skrevet kl. 08:54

Hej John.

Tak for svar. Jeg forsøgte at gøre det samme sted hvor jeg først bogførte flybilletten. Det kunne jeg ikke få lov til, men har nu fået det gjort under kassekladde. Der skrev den noget i stil med det du skriver, men det lykkedes der. 1000 tak for hjælpen. vh Conny

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)