Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvornår skal jeg oprette firma

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Feb 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Først og fremmest tak fordi du gider læse/svare - sætter jeg pris på.

Som så mange andre er jeg kommet på en ide. Jeg vil udvikle et håndtag i gummi. I forbindelse med udviklingen af dette, er jeg ret sikker på at der kommer nogle udgifter til følgende: 3D tegner, 3d print af prototypen, skrivelse af evt. NDA'er, mm

Mit spørgsmål går på om jeg skal oprette firmaet nu (tænker det skal være et IVS, ellers et enkeltmandsfirma), eller senere? Ville gerne vente lidt, indtil jeg får undsøgt markedet osv, og får set om der er mulighed for salg. Hvis jeg venter, kan jeg så trække moms fra, med tilbagevirkende kraft, når jeg opretter firmaet (og har fakturaer for ovenstående omkostninger)? 

På forhånd tak, 

Mvh Morten

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 15:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten.

Du kan opnå skatte- og momsmæssig fordel af de indkøb som er foretaget op til 6 måneder før virksomhedens registrering. Så du kan godt have noget aktivitet uden nødvendigvis at registrere dig allerede nu.

Kravene (Fra John Hannovers indlæg hos Dinero):

• Aktiverne er anskaffet alene med henblik på virksomheden
  • Du har intet solgt uden moms inden (ikke drevet virksomhed uden moms)
  • Aktiverne er købt maksimum 6 mdr inden start
  • Du har ikke anvendt aktiverne privat inden opstart
  • De har enkelt værdi på max 12.800 hvis de skal afskrives helt først år, ellers bliver det over tid
  • Du stifter personlig virksomhed og regning er til dit navn - eller du stifter selskab, og faktura er udstedt i navn af en af stifterne eller den er stilet til f.eks selskab xxxxx ApS/IVS under stiftelse - Er faktura ikke det, så skal ting sælges ind uden moms fradrag fra dig privat til virksomheden til maksimum indkøbsprisen
  • Der skal med andre ord være orden i faktura dokumentationen og formålet skal være ren drift 
Tilmeldt 7. Feb 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:37

Mange tak for inputtet Christian - sætter jeg pris på.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:32

Du kan lade dig momsregistrere allerede nu, hvis du sætter dig for at ville gøre et seriøst forsøg på at komme i gang, og at det er realistisk.

Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 235
Fra  Basic Style Skrevet kl. 20:21

Få registret dig som virksomhed med CVR og momsregistreret, mange leverandører kræver dette før de vil samarbejde.
Om du skal oprette enkeltmandsfirma eller IVS kommer an på flere ting. I IVS kan du ikke lave udbytte før egenkapitalen er over 50.000 kr og selvom man ikke hæfter solidarisk ved IVS så kræver banker og leverandører næsten altid at man personligt hæfter for lån, den fordel forsvinder i de fleste tilfælde.
Men ved en hurtig søgning på Google kan du finde fordele og ulemper ved dem.

Professionel hjælp til bogholderi, strategi eller værdiansættelse.

http://aktievaluation.ml/

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)