Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

prisersætning på international webshop

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 15
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

hej amino

vi er efterhånden ved at være klar til åbning af vores første webshop, men vi mangler lige at få skrevet priserne ind. nu slå det os så hvordan de skal stå. skal den stå med moms for så at tage den af ved udlandske kunder eller skrives med uden moms, for så at ligge den på danske kunder?

på forhånd tak! 

Mvh

Asger

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12890
Skrevet kl. 14:28

Et europæiske kunder skal du opkræve 25 % dansk moms.  Sælger du til danskere mener jeg du skal oplyse den danske moms.

Til kunder fra 3. lande uden dansk moms.

Tilmeldt 22. Oct 15
Skrevet kl. 15:58

Hej ravn og tusing tak for svaret. så hvis jeg har sat prisen til 100 kroner herhjemme, så skal prisen ikke ændres til 75 kroner pga. det er til en spansk kunde?

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 16:07

asger1234:
så hvis jeg har sat prisen til 100 kroner herhjemme

Er det prisen (de 100 DKK) med eller uden moms?

Om din spanske kunde skal betale dansk moms eller ej afhænger af om kunden er privat eller en erhvervskunde med gyldigt moms nr.

Tilmeldt 22. Oct 15
Skrevet kl. 16:27

de 100 kr. er med moms, ligesom hvis man går ned og køber noget i netto så er det prisen på prismærket :)

det hele er til privt kunder.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 16:53

asger1234:
ligesom hvis man går ned og køber noget i netto så er det prisen på prismærket :)

Det har vi andre jo ikke nogen forudsætning for at vide om det er med eller uden moms du oplyser!

Når der er tale om private kunder i EU skal du opkræve 25 % dansk moms ergo skal prisen være 100 DKK.

Tilmeldt 22. Oct 15
Skrevet kl. 21:59

Nej det kan i ikke vide og Det var bestemt ikke for at lyde nedladende! Beklager hvis det lød forkert..
Så jeg lader bare prisen svare til 100 kroner, ligemeget om det så ses af en fra Spanien som der ser beløbet i euro eller lignende?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)