Hej Hans, Du må meget undskylde, hvis jeg lyder som en gammel nar i det følgende. Din beretning på bloggen fortæller mig at du faktisk har brugt et års tid på bare at leve livet og fyre penge af, alt i mens du og din eks indbildte jer selv, at I startede webshoppen imorgen. Følgende giver virkelig stof til eftertanke og bør være læren af dette til andre: 1. FLYT IKKE til et fremmed land uden på forhånd at have været "on location" og tjekke alle regler etc ud. 2. Hav en PLAN og "stick to it" 3. Damage control - flyt ikke til det dyreste sted i verden uden masser af penge! Den lære, som jeg umiddelbart henter af din historie er set masser af gange før. Vi har masser af penge og vi har ikke travlt. Men I havde faktisk for travlt med at partout skulle oprette firmaer, kontor og alt muligt andet uden at have undersøgt tingene godt nok. I spilder en hulens masse tid og penge, fordi I ikke starter webshoppen hurtigt og I ikke har en agenda/tidsplan som skal holdes. Skibet driver bare rundt på åbent hav og pengene fosser ud. I har tilsyneladende ikke gjort jer overvejelser omkring livet i USA, men bare rejst dertil. Hvorfor tegner man ikke en forsikring inden ankomst, når man ved, at man ikke er dækket af det offentlige i USA? (Hvis I ikke vidste at I ikke var dækket, så er det endnu værre) I kunne have valgt enhver anden stat i USA og sparet tonsvis af penge. Webshop er ikke "Silicon Valley", så hvorfor bo til Silicon Valley omkostninger? Jeg kan sagtens forstå, at du græder - men det er virkeligt selvforskyldt, ugennemtænkt og ærgerligt. Hvis jeg havde dummet mig så meget, så ville jeg ikke erkende, at jeg tudede over det, men tværtimod tage mig sammen og komme igennem det eller ud af det! Beklager, hvis jeg lyder som et gammelt røvhul, men denne situation (som du udmærket ved) skyldes ikke uheld, men dumme dispositioner, dovenskab, afslappethed og manglende forberedthed. Håber, at du finder styrken i modgangen og tager dig sammen og viser at du kan! Alt det bedste herfra Flemming |
Hej Hans,
Flot og modigt at du deler din historie.
Jeg kan på flere punkter relatere mig til den.
Jeg har lært 2 ting som jeg gerne vil dele med dig:
1. Få styr på dine drømme/planer fremadrettet og tænk i sejre fremfor overlevelse.
Ergo er din nuværende forretningsidé stærk nok til at du kan vinde det hele og meget mere tilbage?
Hvis nej, skal du asap finde på noget andet. Tænk her på at løse "pains" fremfor blot "behov", og naturligvis helst noget der kan skaleres/internationaliseres.
2. Lyt aldrig til råd/kommentarer om iværksætteri fra folk der ikke ikke selv har haft "røven på kogepladen".
Ligesom du naturligvis heller ikke tager mod råd om dine børn fra folk der ikke selve er forældre.
Håber du snarest finder lyset igen.
Vh Ulrik