Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bogføre jeg køb fra private?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 16
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg køber ydelser eller vare fra private ind i min virksomhed, hvordan bogfører jeg dette?

F.eks. hvis jeg solgte lyst-rejser om bord på et skib. Skibet lejer jeg af en privatperson i et andet EU land. Hvordan bogfører jeg denne udgift i mit regnskab?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du får en regning med alle oplysninger - personens navn og adresse og pris (og med så stort projekt som leje skib ville jeg have personnummer også). Betaling ville jeg udelukkende gøre via netbank for dokumentation

Den private er muligvis / formentlig ikke momsregistreret, og så er det bare et at bogføre som alm fuld udgift. Hvis den private er momsregistreret (kunne være hvis beløbene var store nok til at kræve momsregistrering i det land) så vil moms fremgå og så vil det være at bogføre som ydelseskøb med ydelsesmoms umiddelbart set

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Feb 16
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for svar!

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Du får en regning med alle oplysninger - personens navn og adresse og pris (og med så stort projekt som leje skib ville jeg have personnummer også). Betaling ville jeg udelukkende gøre via netbank for dokumentation

Den private er muligvis / formentlig ikke momsregistreret, og så er det bare et at bogføre som alm fuld udgift. Hvis den private er momsregistreret (kunne være hvis beløbene var store nok til at kræve momsregistrering i det land) så vil moms fremgå og så vil det være at bogføre som ydelseskøb med ydelsesmoms umiddelbart set

vh John Hannover

Hvis det eksempelvis er over ebay og der er betalingsoverførsel eller kreditkort brugt er der så andet end kopi af transaktionerne/opslag, da jeg formoder at ebay skal have disse oplysninger og må være garant for at tingene foregår rigtigt.

Er det en forkert antagelse?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BroncofanDK:

Hvis det eksempelvis er over ebay og der er betalingsoverførsel eller kreditkort brugt er der så andet end kopi af transaktionerne/opslag, da jeg formoder at ebay skal have disse oplysninger og må være garant for at tingene foregår rigtigt.

Er det en forkert antagelse?

en ebay type sælger kan aldrig som sådan være garant i forhold til skat - MEN jo man kommer ofte igennem med kopi af netbank eller paypal betaling sammen med print screen. Det er dog ikke en garanti, slet ikke hvis det er store beløb eller antal handler

Der er ikke noget med at ebay er garanti for noget som helst-  det blot som DBA en platform for en masse sælgere  som alibaba osv også er det 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)