Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kundeforhold bliver afsløret

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er blevet opmærksom på at flere af de virksomheder jeg har abb. ved indirekte afslører at jeg er kunde ved dem - f.eks. min fiberleverandør som når man indtaster min adresse på deres side skriver jeg allerede er kunde, eller mit mobilselskab som når jeg indtaster et nummer i "Glemt kodeord" får at vide at nummeret ikke blev fundet i databaserne.

Meget kort - må virksomhederne dette? Min mavefornemmelse siger nej, men hvilken lov bryder dette? Persondataloven?

Tilmeldt 5. Sep 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tit og ofte har man som kunde accepteret at f.eks. FB eller Google login benyttes ved kontologin hos dem - på den måde 'deler' man i forvejen rigtig mange detaljer med FB og Google og på det punkt har du accepeteret delingen ved oprettelsen af kundeforholdet.

I andre forhold må de kun 'dele' såfremt det specifikt fremgår af betingelserne ved oprettelsen af kundeforholdet.

Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

freefly:

Tit og ofte har man som kunde accepteret at f.eks. FB eller Google login benyttes ved kontologin hos dem - på den måde 'deler' man i forvejen rigtig mange detaljer med FB og Google og på det punkt har du accepeteret delingen ved oprettelsen af kundeforholdet.

I andre forhold må de kun 'dele' såfremt det specifikt fremgår af betingelserne ved oprettelsen af kundeforholdet.

I de tilfælde har du haft mulighed for at læse dig til hvem der får oplysningerne - I det her tilfælde kan du finde oplysninger om mig, og de har helt sikkert ikke skrevet at du vil få dem.

Tilmeldt 12. Jan 17
Indlæg ialt: 30
Fra  weight loss Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset om de må eller ikke, så er det en dum ting at gøre fra deres side. Det kan nemt bruges til svindel. Desværre skal de nok se det ske et par gange før de retter noget.

Tilmeldt 5. Sep 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, der findes desværre mange eksempler på uhensigtsmæssig deling og det bliver faktisk kun værre, så fint at du rejser spørgsmålet..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)