Hej alle :) Jeg bruger economic til at bogføre i og nu har jeg et lille problem med omkostningskontoen "Ej fradragsberettigede omkostninger 3780", som jeg håber I kan hjælpe med :) Jeg har brugt kontoen i forbindelse med et kontingent (Ase-selvstendig, som SKAT ikke mener er fradragsberettiget i virksomheden, men derimod skal skives på min private selvangivelse). Når jeg så kigger på min resultatopgørelse, ser det alligevel ud til at værdien trækkes fra som en almindelig omkostnings konto, og det var jo ikke meningen!? Skal jeg ompostere, så kontingentet i stedet figurerer som privatforbrug? eller andet? (Pengene er trukket fra virksomheds-bankkontoen, så kontingentet skal jo med i regnskabet. Troede at konto 3780 fungerede lidt som privatforbrug eller lign) Håber I kan hjælpe, på forhånd mange tak :) |
Når du afslutter året så kan du lave skattereguleringer (udgår fra personlig virksomhed) hvor visse poster så øger dit driftsresultat til skatteresultat (ex det du nævner her + gaver og div andet) Det kunne også være værdi af fri telefon mm
Du kunne også bare have betalt privat - eller have bogført via privat hævet mellemregning og bank men ellers - skatteregulering.
vh John Hannover