Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har problemer med konstellationen Danløn og SE nummeret, andre der har prøvet det også?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer. 

Jeg har to firmaer, et der laver handsker Handskemageren som har et CVR nummer og et rengøringsfirma Flarup rengøring, der har et SE nummer. I Handskemageren har jeg ingen ansatte. Jeg har siden september 2016 haft en ansat i Flarup rengøring og jeg har efter råd fra andre valgt at lave løn i Danløn. Det har der så været mange, som i mange problemer med. Først kunne jeg ikke oprette i Danløn med SE nummeret, så det blev gjort i CVR nummeret. Alt sammen med hjælp fra to revisorer og en tidligere løn medarbejder. Så kom problemerne, manglende Eindkomst i Handskemageren o.a.

Jeg henvender mig flere gange ved Danløn, får svar tilbage som jeg ikke rigtig kan bruge, spørger revisor flere gange og endelig vha skat finder jeg ud af, at lønsedlen skal indberette via SE nummeret, det går ikke ved CVR nummeret. Danløn kan ikke hjælpe, siger jeg skal tilbage til Erhvervsstyrelsen. Her finder jeg ud af, at et SE nummer ikke  kan registreres på virk.dk og det skal det for at jeg kan  lave løn i Danløn. Erhvervsstyrelsen siger så at et SE nummer ikke kan registreres på virk. Og jeg kan ikke have to CVR numre, når det er et enkeltmandsfirma.

Hjælp mig. pft ( hjælper det at tude??) 

mvh dorthe

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47192
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:11

Handskemageren:
vha skat finder jeg ud af, at lønsedlen skal indberette via SE nummeret, det går ikke ved CVR nummeret. Danløn kan ikke hjælpe, siger jeg skal tilbage til Erhvervsstyrelsen. Her finder jeg ud af, at et SE nummer ikke  kan registreres på virk.dk og det skal det for at jeg kan  lave løn i Danløn. Erhvervsstyrelsen siger så at et SE nummer ikke kan registreres på virk
start der for den er gal. SE numre registreres netop i erhvervsstyrelsen og så skal det være som arbejdsgiver registreret også

Jeg kan desværre så ikke sige hvordan du rent praktisk anvender SE i danløn eller om det sker i hoved CVR men SE nummer ligger i virk.dk i erhvervsstyrelsen og skal så være arbejdsgiver registreret for at du kan få adgang til den manglende E-indkomst

Du kan teste via skat.dk e-indkomst - at indberette på medarbejderens CPR og se om det går direkte

vh John H

Tilmeldt 14. Mar 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:36

Mange tak for dit svar, jeg må prøve erhvervsstyrelsen på mandag, de holder nemlig nytårsferie nu. :D Godt nytår til dig.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)