Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afskrivning af beskatningsgrundlag på firmabil, købt som 36 mdr+. brugtbil (Hyrevogn)

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bekræfter lige: Nej - købsprisen er gældende fortsat - hvor tosset det end er...

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 20:41

Det er super ærgerligt, men overvej et setup hvor du sælger bilen mod at lease den tilbage for at nedbringe beskatningsgrundlaget.

Det kan muligvis være, at SKAT vil mene det er omgåelse. 

Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:56

Alternativt salg til forhandler nu og så måske fortryde først i det nye år igen? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:19

Ja det må være muligt bortset fra "fortryde" for det skal jo være et gennemført salg og så et køb igen til en lavere pris, men det må vel være ok, for så har du et udgangspunt i købspris som nok er nærmere eller under de de 160.000 som så bliver grundlaget og et  salg og faktisk genkøb kan nok tjene sig ind.

Det vil dog afhænge bla.a af din skattemæssige afskrivning af bilen, for hvis den er skrevet ned til tæt ved under 100.000 (som jeg lige regner) så kan du jo få skat hvis du nu sælger til over 100.000 men det er nok ikke tilfældet, bare vær opmærksom

Jeg VED ikke om der kan være forskel i at det er samme bil og ikke en anden du køber men det ville virke tosset 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:24

Bilen er nedskrevet til 0 i regnskab, og har vurdering fra en forhandler som har mange af disse biler igennem - vurderingen ligger lige over det laveste beskatningsgrundlag, måske et sæt nye nummerplader vil mindske det åbenlyse :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:43

wetter:

Bilen er nedskrevet til 0 i regnskab, og har vurdering fra en forhandler som har mange af disse biler igennem - vurderingen ligger lige over det laveste beskatningsgrundlag, måske et sæt nye nummerplader vil mindske det åbenlyse :)

vent på andre - men den skal jo givet registreres til forhandler og så til dig for at være et egentlig nykøb - og der får man jo nye plader normalt
men
Hvis den skattemæssigt står til 0 og du nu får 170.000 (du skriver lige under laveste beskatningsgrundlag) for den - så udløser du jo skat af 170.000 kr genvundne afskrivninger og så 25% skattemæssig nedskrivning af de f.eks 180.000 kr du skal af med for at få den igen (dels er der omkostninger ved omregistrering og mon ikke forhandleren vil have noget for ulejlighed og evt reklamation o.l . Det kan jo koste i både genvunden skat og ekstra pris for salg/køb

Måske du lige skule gå til en revisor og få en samlet rådgivning, så du ikke pludseligt gør noget der ikke duer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 06:44

Salg og genkøb af samme bil vil være at omgå reglerne. Der er nogle sager herpå, så vidt jeg husker.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 09:51

Jeps - salg og køb kan alene foretages hvis det er forretningsmæssigt begrundet.

Et ønske om en lavere beskatning er ikke forretningsmæssig begrundelse.

Reglerne giver meget lidt mening når man kommer ud i de lidt ældre biler, hvor værdien sjældent står mål med beskatnigngsgrundlaget. Overvej istedet bytte til en ny bil eller køb af ny bil. Det er det nemmeste, hvis ikke du altså gerne betaler lidt ekstra i skat...

Statsautoriseret revisor - København

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)