Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idéer til fradrag søges

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Mar 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej iværksættere

Jeg har ved siden af mit almindelige lønmodtagerjob en lille personlig ejet konsulentvirksomhed, hvor jeg i 2016 har tjent ca. 100.000 kr. før moms. Jeg er i gang med at afslutte årets regnskab, men sidder med en følelse af, at jeg snyder mig selv. Jeg kan nemlig ikke lige få øje på nogen fradrag.

Kørsel og repræsentation har jeg ikke meget af og arbejdet foretager jeg primært fra min egen computer i min egen lejlighed, hvor virksomheden også har adresse. Der kan selvfølgelig være lidt telefon, men de par timer jeg har talt i årets løb er jo ikke så meget.

Er der noget, jeg har overset? Hvad kan jeg gøre for at lande nogle fradrag? Kan jeg indrette kontor i et rum og trække noget fra? Har I mon nogle idéer derude?

Godt nytår til alle!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:02

Fradrag for kontor i hjemmet har meget skarpe krav som du ser her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html - givet ikke let for fuld lønmodtager med konsulent ekstra - så næpppe let

Ellers synes jeg ikke der er noget smart at nævne - andet end indbetaling på f.eks. ratepension hvis du betaler topskat

Omvendt er det da fedt nok du ikke har nogen faktiske udgifter af større art - for selv om de giver fradrag, så betaler du jo trods alt selv den største del af udgifterne - så det kan jo være den positive side

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Mar 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:49

Hej John

Tak for svar. Jeg har brugt mit internet ret meget i virksomheden, så jeg burde vel kunne trække 50 pct. af udgifter til det samt noget på telefonen? Jeg forstår det også sådan, at jeg vil kunne fradrage evt. køb af IT-udstyr, også selvom det delvist anvendes privat.

Vh

U.R

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:01

har du CVR og driver virksomhed fra hjemmet og har dette net som nødvendigt kan du lade firmaet betale hele internettet - Blot skal du dele momsen i forhold til % privat(erhverv

Også i CVR kan du købe en computer og bruge den privat - igen mod deling af momsen, og den skal så på liste så du kan trække den ud igen med moms osv ved evt lukning eller omdannelse. Stadigt, hvis du har udstyr nu der fungerer så giver det ikke så meget mening at købe nyt (du betaler jo selv største delen stadigt)

Du kan jo så sælge det udstyr du har til dit CVR til en pris du så skal sandsynligøre som ikke værende spor højere end det kunne købes for brugt (DBA f.eks)

Telefonen ja men her skal du virkeligt kunne sandsynligøre at det KUN er firmasamttalerne du lader firmaet betale efter en nr. liste og alt - for du er jo din egen kontrollant. Ellers udløser du omgående skat af fri telefon. Nok mere arbejde end besparelse hvis ikke du vil have skat af fri telefon

Skat vil nok kontrolmæssigt være lidt mere obs i forhold til freelance CVR drevet sammen med fuldtids job, men det nævnte vil jeg mene holder fint nok for CVR personlig virksomhed

Er det som CPR du fakturerer - så skal du være meget nøje med at anskueliggøre % af net brugt - computer over flere år osv - der kan du ikke jo ikke sælge noget fra dig selv til dig selv :) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)