Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til fragt med eller uden moms

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer
Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp ang. fragt med eller uden moms😊

Vi sender med GLS og en pakkelabels til nærmeste pakkeshop koster 46,25kr (incl moms)
Selv tager vi 30kr for fragt i vores webshop.
Skal min købte pakkelabels bogføres som fragt med moms på 46,25kr Dvs. 9,25kr moms.
Og hvad med når jeg laver fakturaen og skriver fragten på 30,- til kunden er det fragt med eller uden moms?

Og hvad med når vi generelt køber ind hos vores leverandører her i Danmark og i EU, skal jeg så bogføre den købte fragt med eller uden moms?

Vi tager 30,- for retur også, så når kunden køber en retur labels dækker vi resten af beløbet. Det beløb vi dækker, bogføres det som fragt med eller uden moms?

på forhånd tak😊

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Niiller:
Og hvad med når jeg laver fakturaen og skriver fragten på 30,- til kunden er det fragt med eller uden moms?
når I er momsregistrerede så er alt i fakturerer med moms - også fragt så hvis I med moms tager 30 kr er det 24 kr + moms 6 kr - der giver de 30

Niiller:
Skal min købte pakkelabels bogføres som fragt med moms på 46,25kr Dvs. 9,25kr moms
forudsat den faktura du får fra GLS viser at det er 9,25 kr moms - ja så skal du bogføre som med moms - Det er altid helt enkelt - moms skal fremgå af faktura

Niiller:
Og hvad med når vi generelt køber ind hos vores leverandører her i Danmark og i EU, skal jeg så bogføre den købte fragt med eller uden moms?
altid kun med moms hvis moms fremgår af regningen fra en dansk momsregistreret leverandør
Hvis I køber fra udlandet - så skal det bogføres som importmoms - men giver så hverken fradrag eller omkostning http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

Overvej en online bogholder så I ikke kommer galt af sted - læs evt om moms og skat på begynderniveau http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Oct 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:52

Hej John 

tusinde tak for dit hurtige og gode svar😊

God dag

mvh