Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

må man sende "forslag til samarbejde" e-mail uopfordret til virksomhed?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

eller vil det også gå under "salg/promotion", som er forbudt?

Hvor går grænsen?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har vi godt nok gjort det en del allerede, men hvis dem som svarer på den originale post ikke har noget imod at vurdere lovligheden af følgende scenarie også:

Hvis siden/mediet/virksomheden/bloggen har en side som f.eks. Amino har det, hvor de skriver om annoncering/samarbejde, så har jeg glædeligt kontaktet dem ang. et eventuelt samarbejde, også selvom det måtte falde uden for hvad de selv beskriver. Indtil videre har vi modtaget positiv respons eller blot et pænt nej tak, ingen sure miner i hvert fald. Og der har altid været en eller anden form for åben invitation til at kontakte dem om "andet".

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra Risskov
Tilmeldt 4. Nov 16
Indlæg ialt: 83
Fra  360 Marketing Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis deres email fremgår af virksomhedens hjemmeside er der intet forkert i at benytte den til at kontakte dem, med henblik på samarbejde. 

Oftes har virksomheder dog en kontakt formular man kan benytte til denne slags forspørgsler. 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Junio:

eller vil det også gå under "salg/promotion", som er forbudt?

Hvor går grænsen?

Hvis det er en dansk virksomhed og du har deres øvrige kontaktinformationer, så vil det være noget nær det mest stupide, du kan gøre!

Jeg ville aldrig i livet overveje at gøre forretninger med en person, som ikke har mod og mandshjerte nok til at kontakte mig per telefon og forklare mig, hvad vi kan få ud af et samarbejde.

Ideen er fin nok, hvis det er et firma, som du har fundet på Indiegogo eller anden hjemmeside og der ikke findes nogen kontaktinformationer eller andet. Hvis det er en dansk side, så kan man spørge sig for og få fat i personerne bag via Linkedin eller FB eller andre kontaktformer.

Så svaret er: LAD VÆR! Mand dig op og kontakt direkte. Det vil du kun vinde på!

Tilmeldt 29. Nov 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:

Junio:

eller vil det også gå under "salg/promotion", som er forbudt?

Hvor går grænsen?

Hvis det er en dansk virksomhed og du har deres øvrige kontaktinformationer, så vil det være noget nær det mest stupide, du kan gøre!

Jeg ville aldrig i livet overveje at gøre forretninger med en person, som ikke har mod og mandshjerte nok til at kontakte mig per telefon og forklare mig, hvad vi kan få ud af et samarbejde.

Ideen er fin nok, hvis det er et firma, som du har fundet på Indiegogo eller anden hjemmeside og der ikke findes nogen kontaktinformationer eller andet. Hvis det er en dansk side, så kan man spørge sig for og få fat i personerne bag via Linkedin eller FB eller andre kontaktformer.

Så svaret er: LAD VÆR! Mand dig op og kontakt direkte. Det vil du kun vinde på!

Smukt! mange tak for dit input Flemming, jeg vil følge dit råd... selvom det bliver tidskrævende og ubehageligt med alle de telefonopkald :( 

Dette er Amino når det er bedst :-)

Tilmeldt 22. Aug 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er reelt kun et samarbejde forespørgsel så skriver du og ringer bare løs til dem :D Jeg bliver personligt smigret hvis nogen vil samarbejde med os :D

Men tilgængel hvis du vil tilbyde et service af en art som de skal betale for at kunne samarbejde med dig, så går det helt klart under salg og promovering.

Håber det giver mening:)

Tilmeldt 20. Sep 16
Indlæg ialt: 36
Fra  Aconta ApS Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Lovligheden eller ej, jeg vil ikke indgå et samarbejde med en der blot sender mig en mail, det vil i min verden ikke virke som et særligt seriøst samarbejde bare at få en mail hvor der lige er rettet et navn :) 

Mit forslag -->  PICK UP THAT PHONE, AND START DIALING 

Tilmeldt 29. Nov 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

AFrederik:

Lovligheden eller ej, jeg vil ikke indgå et samarbejde med en der blot sender mig en mail, det vil i min verden ikke virke som et særligt seriøst samarbejde bare at få en mail hvor der lige er rettet et navn :) 

Mit forslag -->  PICK UP THAT PHONE, AND START DIALING 

ok, har forstået budskabet:-) der er ingen vej udenom.

Når dette så er sagt - er det jo ikke kun et spørgsmål om mod og mandsmod - det er også beskedenhed, for det er aldrig rart at være til ulejlighed og bruge andres tid - det ved jeg selv fra diverse opkald jeg får fra forsikringsselskaber - som jeg finder særdeles ubehagelige. Jeg ville naturligvis aldrig selv bruge den salgstaktik som de gør, som går ud på at presse én til at lave en eller anden aftale. 

Tilmeldt 20. Sep 16
Indlæg ialt: 36
Fra  Aconta ApS Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager Junio, læste ikke lige de sidste svar igennem også :)

Jeg sidder selv og kontakter virksomheder i dagligdagen, og også til tider i forhold til blandt andet partnerskaber, et fif, når du ringer op, start med at sig det omkring samarbejde, så ros deres forretning, og få dem til selv at tale om hvorfor de er en fantastisk virksomhed (virksomheder elsker at tale omkring sig selv) 

Tilmeldt 29. Nov 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

AFrederik:

Beklager Junio, læste ikke lige de sidste svar igennem også :)

Jeg sidder selv og kontakter virksomheder i dagligdagen, og også til tider i forhold til blandt andet partnerskaber, et fif, når du ringer op, start med at sig det omkring samarbejde, så ros deres forretning, og få dem til selv at tale om hvorfor de er en fantastisk virksomhed (virksomheder elsker at tale omkring sig selv) 

mange tak for tippet :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)