Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsskat under 50000,-

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Dec 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Beklager hvis mit spørgsmål er besvaret tidligere.

Jeg har oprettet et IvS i foråret og momsregistreret virksomheden og betalt moms i sommers. Nu er vi snart ved årsskiftet og vi har et mindre overskud på lad os sige 10.000 kr. mens omsætningen har været under 50.000 kr.

Spørgsmålet er om jeg skal betale selskabsskat af de 10.000 kr. Eller om der er en bagatel grænse på skatten ligesom momsen på 50.000 kr. og jeg derved kan overføre så samtlige 10.000 kr eller skal jeg skynde mig at investere i ting jeg alligevel forventer at bruge penge på næste år?

Mvh Simon

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 22:48

der er ingen bagatelgrænse, skynd dig at investere.

Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 56
Fra  FinFest.dk Skrevet kl. 22:50

Der er ikke noget der hedder bagatel hos skat. Med mindre det er milliarder vi snakker 😂😂
Reglen med moms og de 50000 er jo at du ikke kan hverken trække moms fra eller sælge moms. Du skal mig bekendt selvfølgelig betale skat af dit overskud

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46626
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:03

Ingen bagatel grænse - skat af overskud
HVIS du er sikker på du skal ud og købe ting du SKAL bruge næste år, så er det da klogt at købe nu, men køb nu ikke ting du ikke absolut SKAL bruge, bare for at spare selskabsskat - det er dumt. KUN hvis det er noget du virkeligt ved du skal købe i starten af næste år giver det mening. Du mangler det jo så næste år som udgift - så det er max en lille udskydelse som kun giver mening for nødvendige anskaffelser

(og husk vare lager er ikke en udgift men skal tælles op og ind i regnskabet som værdi - mere fordi mange tror de kun har xx i resultat, men glemmer at regulere for varelager (og evt skattekorrektioner - stiftelse - gaver - osv)

Evt kan du jo tage 10.000 kr i løn - Godt nok udløser det skat men så er pengene jo i lommen uden yderligere - men igen forudsætter det jo du ikke har brug for pengene i selskabet

Du lyder som om du med fordel kan finde en online økonomiperson til dit årsregnskab til virk (og nej det er ikke reklame for jeg er ikke sådan en - men du kan måske have svært ved virk og regnskab 2.0 og selvangivelse osv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)