Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Dec 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et spørgsmål ang. registeringen af en "Udenlandsk virksomhed i Danmark" (tror virksomhedstypen kaldes kaldes sådan).
Jeg er dansk statsborger og bor i Sverige og kan derfor ikke oprette en enkeltmandsvirksomhed, og jeg har ikke råd til et ApS eller AS og jeg ønsker ikke et PMV eller smba.

Skal jeg have en virksomhed i Sverige (fx et enskild firma), for at jeg kan oprette en udenlandsk virksomhed i Danmark?
Hvis man kigger her under rubrik 2, så ser det sådan ud. Eller tager jeg fejl?

Mange tak for svar!

Mvh
Linben

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:47

Andre må med større sikkerhed svar på, om du skal have en - enskilda - i S eller ikke, men jeg mener det absolut. Udlændinge uden dansk bopæl som personer kan med alt jeg ved ikke stifte personlig virksomhed i DK -. men vent på andre

PMV er dermed udelukket også da det er samme sag, og SMBA findes ikke som mulighed mere, det er udgået stiftelsesmæssigt for længe siden

Så er der IVS som er et selskab som ApS, men med kapitaltalkrav ned til 1 krone. Der er så en række pligter, som gør at de faste omkostninger skal du regne med i størrelsesorden 5-12.000 kr per år uanset aktivitet. Det kan stiftes og ejes af udlændinge men skal have en dansk adresse (kontorhotel f.eks)
http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/ivs.html siger meget mere om det
 og omkostninger nævnt lidt her http://johnhannover.blogspot.dk/2015/09/hvadkosterfirma.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Dec 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:12

Tak for dit svar John!

Fra Malmø
Tilmeldt 6. Feb 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:16

Hej John 

Jeg er førtidspensionist og bosiddende i sverige og jeg må tjene 50000 kr ved siden af min pension og vil gerne 

starte et konsulentfirma indenfor byggeri det er nok det eneste jeg kan pga en brækket ryg men hovedet fejler 

ikke noget jeg har arbejdet inden for byggebrancen i 25 år og har indbygget rader ang byggefejl og andre

problemer der måtte være opstået forestiller mig at svenske mæglere bruger mig til at købere sikrer sig

inden de investerer i et hus eller ejendom så de ikke får ubehagelige overraskelser efter købet men selve

spørgsmålet går på hvordan jeg får moms nr og hvordan jeg skal registrere mit firma.

Vh Brokenfeather

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)