Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken selskabsform skal jeg/vi vælge ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Sagen er den at jeg er ved at starte et nyt firma op som går i luften til Januar.

I første omgang er det meningen at jeg skal være eneejer af firmaet.
Men jeg har snakket med en kammerat og han ønsker at være med i firmaet, men først fra Juli 2018 hvor han er færdig med uddannelse.

Jeg har allerede investeret små 100.000 kroner i produkter og mangler nu kun at oprette mit selskab.

Hvis jeg oprette et IVS, kan jeg så senere tilføje én eller flere ejere til dette IVS eller skal vi så til at oprette endnu et nyt selskab ?

Håber i kan hjælpe.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46608
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I et IVS kan du altid bare sælge nogen af dine anparter til en anden - dog hvis det er noget der sker til under selskabets faktiske værdi - som betaling for, at han har arbejdet - så skal det være til faktisk værdi og indberettes, men er han ikke med inden så kan du sælge til en 3. part til den pris du vil til den tid - og det til en eller flere ganske som du vil

Husk lige, at der følger pligter med i et selskab - mange overser en del af disse og får bøvl og bod ud af det. Du kan bruge denne liste med 12 checkpunkter til at undgå noget af bøvlet - bare check af når du har gjort alt korrekt fra start http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html  

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 17:16

Du er som altid FANTASTISK John !!!!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)