Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Boykot TUI, Nordea, Ikea + medløbere

Side 7 ud af 8 (74 indlæg)
Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

deltro:

Debatten kunne have været interessant, hvis fokus havde været på den situation, hvor flere firmaer melder ud om deres politiske holdning til et større dansk mediesite. Og som en konsekvens af dette, vælger at 'boykotte' siden, og i den forbindelse kommer med mere eller mindre opdigtede forklaringer.

Desværre er debatten her nu blevet politisk, og det tjener ingen, da Amino ikke er stedet for den slags debat.

Meget enig i at debatten er kørt af sporet, og lige nu minder om det danske samfund hvor den ene halvdel råber rød og den anden halvdel råber blå uden at nogen vil rokke sig en millimeter eller se nuanceret på problemerne.

Det der mest undre mig i hele sagen, er at en del af disse virksomheder allerede har defineret hvor de står moralsk, socialt osv. men så går der, Kristian forklar mig røv i den, at man ikke vidste hvor ens annoncer nu engang landede/hvilke sites man nu var på.

Som Homer ville sige DOH!!!!!

Hvordan kan man have en marketingafdeling som IKKE aner hvor ens reklame bliver vist?

Stod jeg som direktør for en rigtig stor virksomhed, og fandt ud af at min marketingafdeling hældte markedsførings penge ned i et sort hul uden at have ROI på disse, og sørge for at disse penge blev brugt i klar overensstemmelse med virksomhedens guidelines, ville de ryge ud på røv og albuer.

Så i min verden har virksomhederne ansat folk der ikke er deres løn værdig, eller så "hvid" lyver de voldsomt.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Fresno Bob:

Hvordan kan man have en marketingafdeling som IKKE aner hvor ens reklame bliver vist?

Stod jeg som direktør for en rigtig stor virksomhed, og fandt ud af at min marketingafdeling hældte markedsførings penge ned i et sort hul uden at have ROI på disse, og sørge for at disse penge blev brugt i klar overensstemmelse med virksomhedens guidelines, ville de ryge ud på røv og albuer.

Så i min verden har virksomhederne ansat folk der ikke er deres løn værdig, eller så "hvid" lyver de voldsomt.


Så er det fordi du ikke forstår hvordan et annoncenetværk fungerer.
Du giver penge til netværket og de placerer annoncerne for dig. Effekten måles, men du aner ikke hvor de bliver vist.
Annoncerer du på Google, så sker der præcis det samme.
Vi har brugt energi på ikke at vise annoncer på DKA, men det kan være vi viser dem værre steder, uden vi ved det.

De bedste hilsner

Martin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Præcist - det er ikke de enkelte virksomheder som lægger de enkelt reklamekroner. Det sker gennem medieselskaber som står for - hvad de mener er bedste udnyttelse - inden for en række kriterier, og det har virksomhederne så overordnet tillid til sker i en, for dem, god fordeling

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er dog stadig svært ikke at blive bare en smule politisk, når man finder ud af hvor ens ads vises.

Omvendt har jeg sorteret visninger af ads fra på en youtubekanal, jeg synes fx det var upassende at vise præventions-videoer på en kanal der viste tegnefilm for børn. Hvorfor? Fordi det synes jeg bare.

Men hvad, selvfølgelig går de etablerede brands ud og dæmmer op for en mediestorm, jeg er sikker på at hvis det viser sig at der er flere som boykotter dem (pga. af boykotten), så kommer de reklamer på igen lige så hurtigt som de kom af. Meget af det handler i bund og grund om relation management. Idag er firmaerne så hundeangste for en shitstorm, så de trækker sig, der skal ikke meget til.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Fresno Bob:

Hvordan kan man have en marketingafdeling som IKKE aner hvor ens reklame bliver vist?

Stod jeg som direktør for en rigtig stor virksomhed, og fandt ud af at min marketingafdeling hældte markedsførings penge ned i et sort hul uden at have ROI på disse, og sørge for at disse penge blev brugt i klar overensstemmelse med virksomhedens guidelines, ville de ryge ud på røv og albuer.

Så i min verden har virksomhederne ansat folk der ikke er deres løn værdig, eller så "hvid" lyver de voldsomt.


Så er det fordi du ikke forstår hvordan et annoncenetværk fungerer.
Du giver penge til netværket og de placerer annoncerne for dig. Effekten måles, men du aner ikke hvor de bliver vist.
Annoncerer du på Google, så sker der præcis det samme.
Vi har brugt energi på ikke at vise annoncer på DKA, men det kan være vi viser dem værre steder, uden vi ved det.

De bedste hilsner

Martin



Hej Martin

Jo jeg forstår godt hvordan det virker, og derfor kan det undre at disse virksomheder vælger at bruge netværk hvor der ikke er klar gennemsigtighed for i hvilken retning ens penge nu strømmer.
Det svarer til du lige smider 100 af de lange min vej. Jeg skal nok skaffe dig kunder i butikken, men jeg fortæller dig ikke hvor jeg får mine kunder fra.
Som ansvarlig virksomhed, spiller det bare ikke, og hvis virksomheder agerer på denne måde, så skal de bare flette næbet efterfølgende og lade være med at tude. De har overladt nøglerne til bilen til en de ikke kender og må derfor bare accepterer slutmålet.
Målet helliger midlet???? (jo jo moralsk kodex....)

Fra 2150 Nordhavn (Kbh. NØ)
Tilmeldt 15. Oct 16
Indlæg ialt: 34
Fra  Sienna Firm Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tror ikke annoncemarkedet er så sort/hvidt som du tror. Der er mange parametre der skal spille ind, når et mediebureau planlægger en annoncestrategi, som er svær at præsentere fra start af. Der bliver brugt automatiske systemer som måler hvilke sider der skaber kliks/trafik og hvilke der ikke gør, og det bliver justeret konstant så kunden får så meget effekt for sine annocekroner som muligt. Det er en dynamisk proces og ikke en statisk proces.

Sienna Firm. Besøg hjemmeside på SiennaFirm.net

Fra E-43894 camarles Tarragona Provisn, Soanien
Tilmeldt 7. Jul 15
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Netop --- !

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fresno Bob:
o jeg forstår godt hvordan det virker, og derfor kan det undre at disse virksomheder vælger at bruge netværk hvor der ikke er klar gennemsigtighed for i hvilken retning ens penge nu strømmer.
Det svarer til du lige smider 100 af de lange min vej. Jeg skal nok skaffe dig kunder i butikken, men jeg fortæller dig ikke hvor jeg får mine kunder fra.
Som ansvarlig virksomhed, spiller det bare ikke, og hvis virksomheder agerer på denne måde, så skal de bare flette næbet efterfølgende og lade være med at tude. De har overladt nøglerne til bilen til en de ikke kender og må derfor bare accepterer slutmålet.
Målet helliger midlet???? (jo jo moralsk kodex....)


Du skal så manuelt se flere tusinde sider igennem og gøre det hver dag.
Så nej, du forstår det ikke, eller har et moralkodeks som er misundelsesværdigt og dertil uendelige mængder af tid.
Glædelig jul.

De bedste hilsner

Martin

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

SiennaFirm.net:

Tror ikke annoncemarkedet er så sort/hvidt som du tror. Der er mange parametre der skal spille ind, når et mediebureau planlægger en annoncestrategi, som er svær at præsentere fra start af. Der bliver brugt automatiske systemer som måler hvilke sider der skaber kliks/trafik og hvilke der ikke gør, og det bliver justeret konstant så kunden får så meget effekt for sine annocekroner som muligt. Det er en dynamisk proces og ikke en statisk proces.

Det er jeg fuldstændig med på, dog rokker det ikke ved min pointe, da alle disse virksomheder jo efterfølgende, jo sagtens kan få netværket til at fjerne deres reklamer fra DKA.

Jeg forventer ikke at man fra start skal have netværket til helt ned i detaljer at fremvise hvilke sider ens reklamer bliver vist på, dog skal der være en grundlæggende linje i hvilke sites de vil tilgå.

Hvis jeg som virksomhed har en overbevisning, tro eller anden kodex som virksomheden lever på, så kan det jo intet nytte at netværket samarbejder med sites som går i en hel anden retning.

Hvis min virksomhed, som Amino, som på intet tidspunkt vil have noget med en avis/site som DKA at gøre, ikke som minimum vil bruge en smule tid på at gøre klart for netværket/udbyder af ads, at man IKKE vil have ads på sites af en bestemt art, så bruger man da ens markedsførings penge forkert.

Her er så lige et gæt.
Jeg gætter på at de virksomheder der nu har råbt RØV til DKA, efterfølgende vil bruge noget mere tid på at undersøge hvor deres reklamer bliver vist, og ikke bare hælder en pose penge i et netværk hvor man ikke har føling med hvor man nu lander.

Men blot et gæt fra min side...

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Nææææ så meget tid her jeg ikke, men min moral byder mig bare at have minimums krav til dem jeg giver mine markedsføringsmidler, herunder en helt klar definition af hvor jeg bestemt ikke vil lande.

Det gør det så meget lettere, ikke efterfølgende at skulle stå i pressen og lave en Kristian forklar mig røv.

Mon ikke de store virksomheder, efter denne sag også vil bruge en smule mere tid på, hvor deres reklame bliver vist, mon ikke...

Rigtig god jul til dig.

Side 7 ud af 8 (74 indlæg)