Jeg udlejer partytelte og får en del bestillinger i år som vedrører konfirmationer næste år. I forbindelse med bookingen så fakturerer jeg lejer de første 500 kr. som en slags reservationsforpligtelse. Resten faktureres 1 måned før lejedato.
Mit spørgsmål er om de 500-kr. faktureringer jeg har lavet i år skal periodiseres hen til næste år eller om de skal blive som indtægt i regnskabet for 2016 ?
Hvis de skal periodiseres over som indtægt i 2017 - hvad med momsen af denne fakturering ?
det svarer vel til depositum som jeg læser det og dermed først indtægt næste år - moms er altid faktura datoen når du har moms på - men selve beløbet skal først ramme næste år - som depositum
Dinero har anvisning hvis det er dem du bruger - men den kan vel i princip bruges til andre programmer rent metodemæssigt stadigt
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER