Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man betale dansk moms ved dropshipping?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at starte op som erhvervsdrivende, men jeg sidder med et spørgsmål omkring indberetning ad moms

Hvis man laver dropshipping, hvor man køber et produkt uden for EU og får det sendt til andre lande uden for EU eller i EU, uden at varer kommer til Danmark først, skal man så betale dansk moms? 

På forhånd tak.

Mvh. Mikkel

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

I og med at din virksomhed er registreret i Danmark, så skal du altid fakturere dansk moms. Jeg er dog personligt på ingen måde fortaler for at dropshippe varer fra leverandører udenfor EU, uanset det er til kunder indenfor EU eller ej. Det kan også hænge sammen med, at jeg ikke selv er erfaren med dropshippere udenfor EU (disse tager jeg hjem til eget lager), da det er min erfaring fra forskellige opslag, at det sjældent giver andet end hovedpine og problemer, pga. alle de ekstra opgaver der følger med. Jeg vil til enhver tid anbefale dig, at finde lignende leverandør (troværdig leverandør) indenfor EU´s grænser og varer fra leverandører udenfor EU, at tage dem hjem til dit eget lager istedet. Sender du nu en vare fra en dropshipper i Kina eller USA, til en kunde i Sverige, så skal du finde en løsning at afholde tolden på, således den ikke pålægges kunden ved modtagelse af varen. Jeg ved ikke om det er det samme hvis kunden bor udenfor EU, men kan ikke forestille mig, at det er en let opgave.

Uanset hvad, så ønsker jeg dig ihvertfald held og lykke med projektet

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)