Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

BigCommerce eller?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har overtaget en hjemmeside baseret på BigCommerce.

Fremadrettet vil vi ikke have webshop på den traditionelle måde ... vi vil i stedet linke til vores distributører i de forskellige lande (a la ikea.com: "Vis mig IKEA Danmark" - "I want to choose another country").

Giver det mening at beholde BigCommerce eller skal vi få lavet den om til f.eks. WordPress (som jeg kender)?

Takker for forhånd for jeres gode råd og tips :o)

Mh Christina

Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 199
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på hvad de kan tilbyde jer som I stadig har brug for.

Hvis I bare skal have et website der linker videre til andre websites kan I ligeså godt skifte til Wordpress og betale 3-500 kr. om året for hosting og leje af domænenavn og ikke mere. Eftersom du siger du kender Wordpress, lyder det også som om du ikke har brug for support løbende, og hvis du har brug for support i særlige tilfælde kan du jo enten spørge dig for her, checke en online guide (som vita-via.dk), google derudaf eller købe noget freelance support til en enkelt opgave. I kan også sagtens indsætte affiliate links, hvis I har brug for dette, i Wordpress.

Jeg har skimmet BigCommerces site og der hvor evt. *kan* levere merværdi for deres abonnement er hvis de hjælper jer med at drive trafik til jeres 'leverandør-sites', via jeres site. (Selv om det i virkeligheden ville være mere optimalt at drive trafik direkte til de enkelte leveradør-sites, isoleret set - men nu kender jeg jo ikke jeres organisation eller forretningsmodel, så jeg formoder der er en god grund til at I agerer 'portal').

Hvorom alting er, jeg synes det er svært at sige hvad BE leverer af merværdi på trafik-området, med mindre de har mulighed for at knytte jeres site til et eksisterende kundenetværk, f.eks. en branchespecifik mailingliste eller anden lead-generator (blog-netværk, etc.) De skriver de har "advanced SEO-tools" men du kan jo sagtens få et fint SEO-redskab med f.eks. Yoast SEO plugin til Wordpress, og så skal du ellers selv sørge for at dine sider er SEO-optimerede med hjælp fra dette redskab. Hvis BE leverer redskabet, som du kan få tilsvarende gratis andetsteds, men ikke en del af arbejdskraften eller anden merværdi (som før nævnt), så er det spørgsmålet om et kan betale sig. Så skal der være andet i deres pakke som kan betale sig at have, holdt op imod hvad I har råd til/er villige til at betale.

Du kan også tage et andet eksempel som deres "sømløse integration med Google shopping". Da er du nødt til at kigge på hvordan det vil være selv at signe op til Google Shopping på https://www.google.com/retail/shopping-campaigns/ og vurdere om det er et venligt nok brugerinterface til dig/hvor meget tid du skal bruge på det/evt. hvor høj en pris I FORHOLD TIL den "sømløse integration" hos BigCommerce.

Det er klart at den slags vurderinger også tager tid, og derfor kan det være du er nødt til at gøre nogle af dem på mavefornemmelsen - altså tænke: "bruger jeg det her?" - "bruger jeg det her nok?" - "ville jeg bruge det her mere hvis jeg havde adgang til det gratis?" og så bare tage et valg, og håbe at det på langt sigt vil spare dig for penge/besvær.

Men ... kan du sige lidt mere om

1) hvad jeres hoved-website skal gøre hvis ikke længere det skal hoste produkt-webshops (hvis jeg har forstået det rigtigt)?
2) Hvilke produkter er der tale om?
3) Hvad skal I tjene penge på fremover?

Så kan jeg måske give nogle mere specifikke råd.  

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)