Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb og salg fra eget virksomhed til privat

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

tvivler på skat vil blande sig hvis du får faktura med moms og så omg samme dag laver faktura med moms til dig selv på 100% samme - men det kan du jo høre dem om.

Du overtager så hele garanti og reklamationsret - når din enkeltmands køber og sælger videre, så er det dig der kan sagsøge din enkeltmands for fejl og mangler

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså de (meget få) gange, jeg har "brugt" mit cvr-nummer (enkeltmandsvirksomhed) til at indkøbe noget privat fra et firma, der kun vil sælge til momsregistrerede, har jeg da bare købt det og undladt at køre det over regnskabet.

Det har kun været småting som kontorartikler el.l.

Men gjorde jeg så noget ulovligt der?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke noget slemt i alle fald - men lidt vel - dels fordi du jo ikke er ærlig overfor sælger (som nok er ligeglad) dels fordi det i hans regnskab er som om du har et momspligtigt køn, og en (ikke ret alm.) krydskontrol hvor skat så ville se, om du nu også havde betalt den moms fra dit CVR der købte, ville ikke vise bilaget. Jeg ville nok tage det ind og så ud igen med udtagelsesmoms - men igen - småting så næppe alvorligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg tænker jo det er pga garanti og reklamation de på auktionen Ikke vil have private bydere. 
kunne ellers være et kønt billede at hive sig selv i retten for fejl og mangler på båden 🤣

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)