Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb og salg fra eget virksomhed til privat

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 14. Nov 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Må man gerne sælge en vare fra sin egen virksomhed til sig selv privat. Til en billig pris, og betale moms, og bagefter sælge den dyre end købsprisen til en anden?

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du mener om du kan drive en virksomhed og så tage dens produkter og sælge privat uden at opgive fortjeneste til skat, så nej - lige så lidt som du må tage dem ud og sælge generelt uden moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Nov 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det er mere fordi jeg er i gang med at købe en båd. Sælger har sin båd i virksomheden. Han har oplyst mig, at han vil sælge den til dig selv privat fra sin virksomhed, for et mindre beløb, og betale moms af det, og bagefter sælge den privat til mig. Det er så for et højre beløb, kunne jeg forestille mig. Jeg er derfor i tvivl om det han vil er ulovligt. ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

han må ikke sælge noget fra en momsreg virksomhed til sig selv og så sælge videre til højere pris - uden moms til dig nej Det er klart udgangspunktet - Han kunne sige det var markedspris og derfor den pris han gav, men det ved han jo ikke passer når han har en bedre pris fra dig - og så er det absolut ikke lovligt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Han bruger måske reglerne om udtagning af aktiver........ Med en båd kan der ligge en fin besparelse afhængig af salgsprisen til trådstarter. Så teoretisk absolut mulig fremgangsmåde....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Han bruger måske reglerne om udtagning af aktiver........ Med en båd kan der ligge en fin besparelse afhængig af salgsprisen til trådstarter. Så teoretisk absolut mulig fremgangsmåde....

spændende - så man kan købe ind til virksomheden og have ting i virksomheden og så tage det ud til en eller anden lavere pris end man selv kan få ved at sælge til en privat uden moms - som man kender til pris fra på forhånd? Jeg er med på, at det kan være svært for skat at kontrollere -. men følte mig sikker på den ikke gik, når man kendte til den højere markedspris ved at have tilbud fra en køber på forhånd? 

(jeg er med på moms - 20% fra året efter anskaffelse  og det kunne betyde lavere moms ved udtagelsen men ikke klar på at man kunne tage selve aktivet til en pris klart under en kendt markedspris) Det med momsen kan være fordel eller bagdel vel, afhængig af evt prisfald på båden

Lærer jo altid gerne, så kunne du linke til noget der viser man kan købe ind med moms og så tage selv aktivet (uden at tænke moms) ud til en klart lavere pris end man ved man nu kan sælge til en privat - så kaster jeg mig over læsningen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

John, mit bud er alene at sælger ønsker at bruge reglerne om udtagning af aktiver i momsloven. Mere var der ikke i det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

John, mit bud er alene at sælger ønsker at bruge reglerne om udtagning af aktiver i momsloven. Mere var der ikke i det.

fino - læser bare det som står - tage ud til en lave pris og videre sælge til en højere og det er vi så nok enige om ikke går - selve aktivet uden moms skal ud til markedsværdi  og ikke hentes ud så der bliver tab i selskabet og skattefri indtægt privat

Jeg forholdt mig til trådstarters 

Maria Pedersen:
Må man gerne sælge en vare fra sin egen virksomhed til sig selv privat. Til en billig pris, og betale moms, og bagefter sælge den dyre end købsprisen til en anden?

Er det alene momsen hvis den er faldet til 0 f.eks år 6 så giver den del da fin mening

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg ved godt tråden er gammel men mit spørgsmå er relateret. Jeg har en enkeltmandsvirksomhed og har fundet en båd på en auktion jeg gerne vil købe Til mig selv privat. Men auktionen er kun for moms registrere virksomheder. 
min tale er om jeg kan købe båden med mit firma og så sælge den videre til mig selv. Det hele skal være 1:1. 
kan man det ?

mvh Jesper 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)