Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

indberetning til skat

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Apr 15
Indlæg ialt: 65
Fra  Printzlaus beton og brugskunst Skrevet kl. 03:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan indberetter jeg til skat når jeg ikke har lavet regnskab?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47191
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:10

Ikke let at forstå?? Du kan da ikke indberette noget hvis du ikke har nogle konkret tal. Hvis du driver firma skal du som minimum føre regnskab efter regnskabsloven (personlig virksomhed) og så får du jo bod i sig selv, for ikke at føre regnskab.

Du er nødt til at have regnskab og have alle bilag tilgængelige og opbevare dette i 5 år til skattekontrol

Det korte svar er, at du kan ikke selvangive uden regnskab og skat kan så sætte dit overskud til det de mener ret - f.eks. 100.000 kr

vh John Hannover

Tilmeldt 2. Apr 15
Fra  Printzlaus beton og brugskunst Skrevet kl. 11:26

John jeg har regnskab men jeg har ikke fået lavet det og jeg ved at man kan lave en midlertidig indberetning til Skat og så rette det bagefter men jeg kan ikke huske hvordan man gør det ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47191
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:50

Lone Nielsen:

John jeg har regnskab men jeg har ikke fået lavet det og jeg ved at man kan lave en midlertidig indberetning til Skat og så rette det bagefter men jeg kan ikke huske hvordan man gør det ?

der er ikke noget der hedder midlertidig indberetning. Man kan jo altid bare indberette og siden rette - men man kan da også få bod for det
Du skal vel ikke indberette skat før efter nytår - men jeg forstår ikke hvad det betyder, at man har regnskab men har ikke fået lavet det

Hvis det er forskudsangivelse, så kan du bare angive det du selv mener er det resultat du kommer frem til ved årsafslutning - det vil aldrig være præcist. Det kræver blot at du beder skat om udvidet forskuds angivelse. Det er ikke sikkert med et nyt firma den er klar i din skat.dk  

Det er jo en enkeltmands med brugskunst osv du driver - det at lave regnskab færdigt skal helt ærligt ikke være et problem, ellers kontakt www.regnskabsskolen.dk og lav en billig aftale, så klarer de det hele for dig - men forskud kan du bare angive som du finder bedst

vh John Hannover

Tilmeldt 2. Apr 15
Fra  Printzlaus beton og brugskunst Skrevet kl. 14:49

Mange tak John :-D 

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 14:56

Hvis det er indberetning af moms her til den 1. December du mener, så kan du logge ind på skat.dk Tast-selv erhverv og lave en nulindberetning. Du kan så lave en efterangivelse af den, når du har fået lavet regnskabet.

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)