Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontant præmie for anvisning af kunde?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

udvikleren2016:
En gave er skattepligtig, men oplysningespligten er modtageres. Ved gavekort eller kontanter er det giveren der har oplysningspligten.

Det kræver så at trådstarter retænker sit koncept og at der ikke er en direkte sammenhæng mellem formidlingen af en kunde og betalingen for dette. En gave er  jo netop kendetegnet ved at være et udtryk for gavmildhed uden en modydelse.

Tilmeldt 28. Apr 16
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 17:34

Whiskey:

udvikleren2016:
En gave er skattepligtig, men oplysningespligten er modtageres. Ved gavekort eller kontanter er det giveren der har oplysningspligten.

Det kræver så at trådstarter retænker sit koncept og at der ikke er en direkte sammenhæng mellem formidlingen af en kunde og betalingen for dette. En gave er  jo netop kendetegnet ved at være et udtryk for gavmildhed uden en modydelse.

Hej Henrik

Jeg er ikke enig i at en gave netop er kendetegnet ved at være et udtryk for gavmildhed uden modydelse i skattemæssig forstand. En gave eller erkendtlighed kan godt gives i form af en gave for en modydelse. Den klassiske gave er vel to flasker vin ;-) givet som gave for en ydelse, som i øvrigt ikke står i mål med denne ydelse, i så fald skal dette ikke indberettes. Men modtageren skal selv oplyse dette til SKAT.

Nu er jeg jo ikke skatterevisor så alt med forbehold :-)

/S

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:58

udvikleren2016:
Jeg er ikke enig i at en gave netop er kendetegnet ved at være et udtryk for gavmildhed uden modydelse i skattemæssig forstand

For at der er tale om en gave i skattemæssig henseende er der normalt 4 betingelser der skal være opfyldt for at der er tale om en gave. Modtageren skal beriges og omvendt skal giver have et tab. Dertil skal der være tale om en vederlagsfri  fordel, som er givet som et udslag af gavmildhed.

Tilmeldt 9. Nov 16
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 18:58

Ja... Det var måske en god idé set fra min stol at kalde det en gave, for der er jo også en min. grænse for om modtager skal oplyse set, også er den del jo ude af mine hænder. Og hvis gaven fx er vin er bio billetter og jeg holder mig omkring de 500 i værdi, så kan jeg vel trække købet af gaven fra og lade det være op til modtager, om han har fået gaver i løbet af året, som til sammen overgår oplysningspligten? :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:16

Whiskey:

udvikleren2016:
Jeg er ikke enig i at en gave netop er kendetegnet ved at være et udtryk for gavmildhed uden modydelse i skattemæssig forstand

For at der er tale om en gave i skattemæssig henseende er der normalt 4 betingelser der skal være opfyldt for at der er tale om en gave. Modtageren skal beriges og omvendt skal giver have et tab. Dertil skal der være tale om en vederlagsfri  fordel, som er givet som et udslag af gavmildhed.

meget - i mine øjne unyttig skatte teknik- men HVIS gave _ så må gavegiver jo heller ikke trække det fra som en standard udgift - og det er vel ønsket

vh john h

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:32

Jeg er enig i det "unyttige" i at tale om gave i forhold til trådstarters oprindelige ide. Derfor argumenterede jeg netop imod. Men gavetanken er en mulighed i forhold til trådstarter, som man kan kan bygge videre på.

Der er da mange muligheder for fradrag for omkostninget til gaver - både helt og delvist?

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 23:47

Det er jo henvisningshonorar- ikke en rabat

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)