Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontant præmie for anvisning af kunde?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 9. Nov 16
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne tilbyde mine brugere en kontant gevinst, på fx 300 kr, hvis de anviser en ny betalende kunde til mig. Men hvordan skal jeg bogføre den udgift, hvad skal jeg gemme som bevis for udgiften? Og skal jeg forholde mig til SKAT, eller blot oplyse folk om at de selv bære ansvaret for indberetning til SKAT? Nogen der ved noget om det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:02

Hvis du giver private CPR personer 300 kr for den ydelse, så skal du have deres CPR og du er forpligtet til at indberette det som honorar - bidragspligtig b indkomst til skat. Det gælder for al betaling for ydelser fra virksomheder til private. Personen betaler skat af det - du har fradrag for honoraret

Hvis det er 300 kr til firmaer - skal der moms med i tanken og der skal laves enten et afregningsbilag for dig som de skal bogføre som indtægt (giver skat) og du har som udgift

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Nov 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:04

Det du kigger på er jo Affiliate marketing. Måske du kan gør det igennem et af de mange affiliate netværks, eg. Partnerads eller Adservice :)

Sammenligner forbrugslån og kviklån på Forbrugerfinans.dk. Se mere her

Tilmeldt 9. Nov 16
Skrevet kl. 15:30

Tusind tak for de hurtige indlæg, det tager jeg med i overvejelserne om hvorvidt det er noget jeg kan administrere, for det vil for det meste blive til CPR personer, og jeg har ingen ide om hvordan man indberetter til SKAT, men det må jeg jo se på.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:44

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 15:55

Hermansen78:
Jeg vil gerne tilbyde mine brugere en kontant gevinst, på fx 300 kr, hvis de anviser en ny betalende kunde til mig

Hej.

Du vil give 300,- kr. kontant for en ny kunde, dvs. den nye kunde køber for mindst 3000,-kr. svarende til 10% rabat.

Jeg ville lave en rabat kode på 10% i stedet for , som kunden får i rabat næste gang han laver en ordre hos dig.

At skulle af med kontanter er sådan noget kedelig noget, går direkte af dit overskud og en masse administration.

Mvh. Niels

Webdesign

https://itwebsite.dk

Tilmeldt 9. Nov 16
Skrevet kl. 12:12

Hej, pønsede lidt videre på det igår - vil det være "lettere", hvis jeg i stedet gav dem fx 2 biografbilletter med pop corn - altså ikke kontanter, eller vil det i bund og grund være prik det samme?

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 12:36

Hermansen78:
hvis jeg i stedet gav dem fx 2 biografbilletter med pop corn - altså ikke kontanter, eller vil det i bund og grund være prik det samme?

Hej.

Kontanter eller 2 biografbilletter med pop corn, eller æbler eller bananer. Det er stadig et kontant beløb, for du får jo ikke billetter gratis.

Om du giver kunden 10 % eller 50% er helt fint, du skal tænker, hvordan får jeg et mersalg ud af at give kunden rabat. Du kan ikke bare forære kontanter væk.

Mvh. Niels

Webdesign

https://itwebsite.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:31

Hermansen78:

Hej, pønsede lidt videre på det igår - vil det være "lettere", hvis jeg i stedet gav dem fx 2 biografbilletter med pop corn - altså ikke kontanter, eller vil det i bund og grund være prik det samme?

ja i princip samme sag - om du giver dem 300 kr eller biobiletter eller friske underbukser til samme værdi er samme sag - lønner man eller honorerer i naturalier - skal det omregnes til kr for skat

vh John Hannover

Tilmeldt 28. Apr 16
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 17:02

Cookie - John Hannover:

Hermansen78:

ja i princip samme sag - om du giver dem 300 kr eller biobiletter eller friske underbukser til samme værdi er samme sag - lønner man eller honorerer i naturalier - skal det omregnes til kr for skat

vh John Hannover

Det kan vel nuanceres noget Cookie:

En gave er skattepligtig, men oplysningespligten er modtageres. Ved gavekort eller kontanter er det giveren der har oplysningspligten.

Nu ved vi jo ikke i hvilket omfang trådstarter påtænker at uddele gaver - er det i et stort omfang altså at værdien har en betydelig størrelse samlet set kan det meget vel være at der er oplysningspligt.

/S 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)