Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Belay system fra England

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Videbæk
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 39
Fra  Team-nord Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg gør mig i "event branchen" og er på jagt efter et automatisk belay system (magnetbremse) og har lidt forskellige systemer på hånden. Udfordringen er ofte ikke prisen, men typisk servicering efterfølgende.

Jeg har fundet et system i England der virker interessant, men er lidt i tvivl om regler ved moms og told, når der er "import" med videresalg for øje. 

Som jeg husker det er der ikke moms på varer inden for EU (England er vel stadig med endnu?) og jeg skal blot selvfølgelig opkræve salgsmoms, når jeg sælger det videre.

MVH Anker

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12871
Skrevet kl. 21:17

Anker Buchholtz:
Som jeg husker det er der ikke moms på varer inden for EU (England er vel stadig med endnu?

Følger du overhoved ikke med? UK er da endnu ikke udtrådt af EU.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:38

Anker Buchholtz:

Jeg har fundet et system i England der virker interessant, men er lidt i tvivl om regler ved moms og told, når der er "import" med videresalg for øje. 

Som jeg husker det er der ikke moms på varer inden for EU (England er vel stadig med endnu?) og jeg skal blot selvfølgelig opkræve salgsmoms, når jeg sælger det videre.

Hvis du er momsregistreret og giver sælger dit moms nr (cvr med dk foran) så skal han fakturere med "reverse charge" = du skal selv angive momsen som 25% af prisen inkl fragt som importmoms under salgsmoms og er det til momspligtig aktivitet hos dig så samme beløb under købs moms. Det er således en angivelse men ikke en omkostning

Du skal korrekt opkræve salgsmoms efter danske regler

og ja UK er medlem i EU og vil være det nogle år endnu formentlig - og så må vi se om ikke de forsætter moms mæssigt på samme måde - eller bare skal fakturere uden moms som andre uden for EU - don´t worry now

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Videbæk
Tilmeldt 21. May 12
Fra  Team-nord Skrevet kl. 22:08

Du er altså skarp Ravn. Jeg er godt klar over England er med i EU endnu, men hvor lang tid.

Når man påregner at handle "systemer" til videresalg, fra en Amerikansk producent med ldistributør/ager i England, så vil det såmænd blot være rart at være helt klart over momsreglerne....blot så man ikke får et grimt eftersmæk fra told og skat. Dertil kan valget i USA vel også få betydning for prisen på indkøb i forhold til en dollarkurs ændring- 

Fra Videbæk
Tilmeldt 21. May 12
Fra  Team-nord Skrevet kl. 22:11

Hej John

Tak for svar - det var nogenlunde det jeg regnede med, men super fint med momsforklaringen.

Tak skal du have!

(Og jeg er helt med på, at England er med i EU endnu)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12871
Skrevet kl. 22:54

Anker Buchholtz:
Du er altså skarp Ravn. Jeg er godt klar over England er med i EU endnu, men hvor lang tid.

Jeps åbenbart skarpere end dig!  Min 2 år endnu.

Du fra det du skriver er det ikke til at blive klog på,  af hvem du køber og på hvilke betingelser varen er købt, dette kan have betydning for om der skal betales told. Da du nævner betaling i USA kunne noget jo tyde på at du køber varen af Amerikanerne, og det engelske firma kun fungere som agent.

Der er altid en fare for varierende valutakurser når du handler med undlandet ( Euroen er undtaget) .

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)