Jeg ejer et ApS sammen med min kone, hvor jeg arbejder som den eneste. Vi har besluttet at sende vores søn på privatskole og nu overvejer jeg om det er muligt at lave en bruttolønsordning mellem ApS'et og mig som individ, hvor jeg går ned i løn imod ApS'et betaler for skolen. Jeg kan umiddelbart kun finde 5-6 standard regler om at det skal være en reel nedgang i løn, det skal være en tilvalgsordning, må ikke bryde overenskomster + et par andre, hvilket jeg ikke forbryder mig imod. |
umiddelbart kan jeg ikke se hvordan din søn kan komme ind i billedet ved bruttolønsordninger. Jeg er ikke ekspert, men du kan jo skrive til skat.dk i kommunikation og få et svar
Jeg mener, dels at bruttolønsordninger er reduceret ganske meget i værdi idag og at det jo i alle fald skal være den ansatte som går varigt ned i løn (og om man kan det som ejer og eneste i selskabet tvivler jeg på men måske - hvis du har haft helt fast løn længe) og et gode som den ansatte så nyder godt af (ikke den ansattes søn)
En del personalegoder er problematiske/ikke accepterede - for en ejer som eneste ansatte i et selskab. Det forudsættes, at personalegoder, som jo er dem bruttoløns ordning knytter sig til - netop oprettes for at holde på medarbejdere - og en del af disse kan man derfor ikke benytte som ene ejer (ex julefrokost - gave til jul osv)
jeg mener idag, at følgende ved hurtigt check - kan indgå i bruttolønsordning for ansatte
- Fri telefon
- Bredbåndsforbindelse til hjemmet
- Pendlerkort til bus og/eller tog
- Massage
- Brobizz
- Aviser
- Uddannelser
- Parkering ved arbejdspladsen
Vent på andre - eller check med skat
vh John Hannover