Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

prototype

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal have lavet en prototype af en brugsgenstand i et plastmateriale, hvordan kommer jeg i gang med det - hvilken type tegning er mest effektiv at få lavet, således at jeg undgår færrest mulige forsøg, men ser den mest realistiske model? Er der nogen, der har nogle gode erfaringer på dette område? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12931
Skrevet kl. 23:30

ganja:

Hej

Jeg skal have lavet en prototype af en brugsgenstand i et plastmateriale, hvordan kommer jeg i gang med det - hvilken type tegning er mest effektiv at få lavet, således at jeg undgår færrest mulige forsøg, men ser den mest realistiske model? Er der nogen, der har nogle gode erfaringer på dette område? 

Nu er det jo ikke mege du siger om hvad det er du skal have lavet og hvor avanceret et produk der er tale om. Hvad med Rapid prototyping har du tænkt på den mulighed?

Prøv evt. at kontakte Damvig development

www.damvig.com

Mvh

Ravn

Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 23:43

Gør følgende:

1) gør det klart hvad du skal bruge modellen til - skal det være plast eller kan du f.eks. støbe det i gips, lave det i metal eller lign.

2) Lav en 3D tegning hvis det SKAL være plast. Dette punkt kan jeg hjælpe dig med

3) Send din 3D tegning ( fra punkt 2) til et firma der laver Rapid prototyping ud fra din 3D tegning.

Kontakt mig hvis jeg skal hjælpe dig med 3D tegningen.

Tilmeldt 3. Jan 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 13:19

Du kan evt få hjælp her.

www.modelbyg.dk

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:07

Det skal være et plastmateriale, jeg er dog lidt usikker på, hvilken type, men det må jo vise sig. Det kunne meget vel være aktuelt med en 3D tegning, hvad er din erfaring inden for dette felt, og hvad skal der til, for at du kan lave en tegning?

Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 08:09

3D tegning kan fremstilles ud fra en frihåndshåndtegning som vi laver sammen eller du har måske allerede lavet en ? Ud fra frihåndstegningen laver jeg så en 3D tegning som viser emnet rummeligt, kan vise emnet som maskintegning og der kan automatisk genereres filer til prototyping.

Det kan tage alt fra 5 min. til flere dage at lave en 3D tegning. Tidsforbruget afhænger af kompleksiteten af emnet.

Det letteste er at du laver en håndskitse, så jeg kan vurdere kompleksiteten og den videre arbejdsproces.

Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:29

Hej.

Jeg synes at du skal få dit emne tegnet i 3D-CAD med det samme.

Derefter skal du få lavet prototypen et sted hvor de kan 3D-printe. Dem findes der efterhånden nogle stykker af.

Derved kan du få emnet fysisk i hånden i plast.

Det er en nem måde, og det behøver ikke at være så dyrt, alt efter hvilken SLA-metode du vælger. 

Hvis den så er lige i øjet, kan du bruge din 3D-fil til at få lavet et sprøjtestøbe værktøj eller hvad der nu skal til.

Det hele afhænger selvfølgelig af hvilket emne det er du skal have en prøve af (Udformning og størrelse)

Go´fornøjelse

Martin

Tilmeldt 7. Feb 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:07

Hejsa

Kunne du ikke prøve at ringe til os.

Vi laver konceptdesign, og det du beskriver, er det der ligger på modul 3 og 4, tegning og specifikation samt klargøring til produktion.

Vi har et samarbejde med en der laver prototyper i SLA.

Mvh.

Ivan - IK4.dk 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)