Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du "Løvens hule" som kan hjælpe mig?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Maribo
Tilmeldt 28. Oct 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har vist tidligere fortalt at jeg har opfundet en ny ting. Det er ikke noget man kan få patent på men jeg har en design beskyttelse i EU. Jeg er selv meget begejstret for den og bruger dem flittigt. Jeg får så mange gode og positive tilbagemeldinger, når folk har prøvet dem. Problemet er bare at få den ud over rampen!

Jeg søgte en royaltyaftale så firmaet selv producere men afregner et beløb pr. solgte til mig.

3 gange har jeg fået "aftaler" uden at det er blevet afsluttet. Så ingen kontrakt, men en masse ventetid.

Jeg kan godt se i bakspejlet at jeg har været MEGET ydmyg, grøn og naiv. Det er også med bøjet hoved at jeg deler det med jer. Men jeg har virkelig brug for hjælp. 

1. gang var en meget flink opfinder/udvikler der selv kontaktede mig efter min kusine havde vist ham den. Han lovede mig at Tiger butikkerne ville have den. Sagde at han havde vist den til dem og at det ikke var et spørgsmål om de ville have den, men et spørgsmål om hvor mange de ville have. Det gik der så lige et års tid med, uden at der skete noget. Jeg blev holdt hen og holdt hen. Detaljer skal jeg skåne jer for.

2. gang var et firma der laver flag og har stor distribution til mange butikker i flere lande. De ville gerne have en ny ting med ud til butikkerne. Der skulle bare lige overstås nogle kampagner, juletravlhed, nyopstart af maskiner, sammenlægning af firmaer, nyt land og hvad ved jeg. En masse ventetid som endte med ingenting.

Jeg er ikke lige til at slå ud så jeg kæmpede videre med lidt hjælp fra opfinderrådgivningen, der leverede nogle adresser jeg kunne henvende mig til.

3. gang var der gevinst og kontrakt - Troede jeg - Desværre talte opfinderrådgivningen mig fra at få en advokat til at lave kontrakten. Det kunne de gøre ganske gratis fordi de får statsstøtte. Jeg hoppede på. Men desværre viste det sig at jeg selv skulle stå for korrespondancen til firmaet. Og det er jeg slet ikke god nok til.

Jeg vidersendte så til opfinderrådgivningen. De rådede mig og rettede til i kontrakten flere gange.

Summa summarum er, at jeg tror at firmaet blev træt og derfor droppede det. Det skal lige siges at de havde fået flettet ind i kontrakten at jeg selv for egne midler SKULLE forfølge eventuelle kopister. I kontrakten var jeg ikke garanteret et minimums salg/beløb. Så jeg kunne jo risikere at bruge en formue på at sagsøge uden nogen gevinst. Det blev jeg frarådede at skrive under på. Det har jeg det også godt tilfreds med, men ærger mig fordi jeg tror at kontrakten havde været iorden hvis en advokat havde været indenover fra starten af.  Jeg tør godt løbe risiko og har også brugt langt over 100.000 kr. på dette projekt.

Jeg fik lavet de første prøver i Kina men ville bare så gerne have at de blev dansk produceret. Det gik jeg med og fandt et dansk firma der kunne lave dem - endda lidt billigere - i det helt rigtige marteriale. Jeg har ca. 100.000 stk. på lager. Fået lavet poser, top paphængere, stregkoder og det næsten sværeste, gennemsigtige elastikker. Det hele er færdigt! Jeg er bare forvirret og uvidende om jeg skal producere og sælge dem selv via webshop. Det er jo et nyt produkt som ikke er blevet markedsført, så tænker at det er meget svært. Eller om jeg skal gå efter royalty, hvilket jeg hælder meget til. Men hvordan kommer jeg så i kontakt med de rigtige aftagere.

Jeg har lavet en wordpress side hvor man kan se dem. Absolut ikke professionelt, men den er der.

Jeg har også fået lavet præsentationsmappe og præsentationsvideo som ligger på www.yourdrinktag.dk  og på youtube 

Jeg håber at der sidder en eller flere derude der kan hjælpe mig.

Bedste hilsner

Gitte Jørgensen

 

Tilmeldt 6. Jun 16
Indlæg ialt: 148
Fra  Caspar F Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gitte,

Jeg har læst alt hvad du har skrevet, og set den lille video også! :) Nej hvor er det bare en sjov/sød lille ting egentlig...? Umiddelbart så vil jeg mene at det klart nemmeste er hvis du får et firma til at tage det med i deres portofølge, og sælger det for dig... Men det kan jeg se at du allerede har prøvet, og at der ikke er kommet noget godt ind, dén vej...

- Alternativet er at du udvikler lidt på det, så du har 3-5 forskellige, men lign. produkter.. Og så bare starter din egen webshop, som du så markedsfører...?

Det vil så give dig andre problemer, kan man jo så sige... :/ Men den tid, den glæde? :)

Ps. Kunne det måske være en mulighed at du tod kontakt til Tiger selv? I stedet for at bruge en mellemmand?

Vh,
Caspar

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gitte, 

Helt simpelt så er det du har fat i sikkert et glimrende produkt, men det er også et der er let at kopiere. Det er sødt og der kan sælges masser af dem (men jeg ved ikke om det bliver en god forretning).

Det er et typisk multikanalprodukt som folk vil købe fordi de ser det. Det har glimrende perspektiv som reklamegaver ala de gratis postkort som barer havde for år tilbage, det kan sælges til receptioner, hoteller, konfirmationer, bryllupper, sammen med bordkort, til events med en masse forskellige diecuts og tryk.... Det er elastikken der er dit produkt - brug det til alt hvad du kan.

Dette er et produkt der skal ud til en grosisttype der sælger til supermarkeder, vinforretninger.... men det er bestemt ikke oplagt til en webshop. Få det til grosister rundt i verden... og så ville jeg lave events hvor du giver dem som reklame for dig selv til folk der står i kø foran barer/diskoteker i nattelivet for at eksponere.

Istedet for at tænke på beskyttelse så tænk push strategi - hvis du kan få en grosist/kæde til at tage for store nok pengebeløb til at det er et problem for dem ikke at sælge det så er du et godt stykke af vejen.

Du er nødt til at lave dit produkt langt større end bare kort på glas, men det vigtigste er at det sælges rigtig mange steder så hurtigt som muligt. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min første tanke var at du burde præsentere dit produkt mere professionelt. Her tænker jeg en flot hjemmeside som præsenterer dit produkter, henviser til forhandlere/distributører og med information til potentielle forhandlere, så i alle for gavn af hjemmesiden.

Hjemmesiden bør også have nogle gode produktbilleder, der viser brugen af produktet, som forhandlere og presse kan bruge. Gør det nemt for nye forhandlere at oprette produkterne i deres webshop.

For at få gang i salget, skal du nok ud at gøre en aktiv indsats for at finde forhandlere, som i forvejen sælger glas, service m.m.. Måske Lomax kunne være interesseret, da de sælger glas, service m.m. til virksomheder?

Måske du kan finde en freelance sælger, som vil tage dit produkt med rundt på en ren provisionsordning. Du kan finde freelance sælgere på http://www.amino.dk/freelancer/salg.aspx 

Du bør ligeledes få udarbejdet salgsmateriale til butikker. F.eks. en pap-stander / display med produkter, som en sælgere kan sætte op i butikken.

Kort salg fokuser på salg og gør dit produkt attraktivt frem for at overbeskytte det med komplicerede kontrakter.

---

Når du har fået bevist at der er et kundeunderlag til produktet, vil det være nemmere af få en anden virksomhed til at tage over.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gitte,

Skriv gerne til mig på kontakt@better-web.dk

Fra Copenhagen
Tilmeldt 15. Jun 13
Indlæg ialt: 209
Fra  RuedRiis.com Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Fint produkt - og super god lille video, du har fået lavet :)

Vi har lavet en video for Avery Living og deres serie af moderne mærkater, som minder lidt om dit. 

Det lader til, deres strategi er at have flere forskellige serier til forskellige formål, og så markedsføre dem selv + få dem ud i Bog og Ide, Bøger og Papir osv. 

Held og lykke!

Online underviser med 11.000+ solgte kurser i Vyond animationsvideo, GarageBand voice-overs og stærk videostruktur - via RuedRiis.com.

Fra Maribo
Tilmeldt 28. Oct 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Her kan I se den salgsmappe jeg har fået lavet og hvordan det færdige produkt er blevet.

Fra Maribo
Tilmeldt 28. Oct 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Caspar

Tak for indspark. Jeg har faktisk allerede lavet et lign. produkt, dog kun til eget brug. 

Det med en webshop har jeg også tænkt på og har også kendskab til det, da jeg allerede har en webshop hvor jeg sælger smykkematerialer til "Gør det selv folket"

Problemet er at det her er et nyt produkt som ikke er i handlen endnu. Jeg aner ikke hvordan jeg skal gribe det an. 

Jeg er nok sådan en type der godt kan få en god ide (eller mange Indifferent) men har svært ved at følge den til dørs. Derfor gik jeg også efter en royaltyaftale.

Det med at tage kontakt til firmaerne, bla. Tiger tænker jeg dagligt på. Jeg synes selv at det er en fin mappe jeg har fået lavet, men brevet til at vedlægge kan jeg simpelthen ikke formulere. Et salgsbrev der vækker interesse. 

Bedste hilsner
Gitte

Fra Maribo
Tilmeldt 28. Oct 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rued

Tak for indspark. Jeg er også glad for videoen, men det havde været optimalt at vise den i brug ved en fest. Det er det den hovedsaglig er tiltænkt til. Vi har afprøvet den til flere fester med  50 - 80 mennesker og haft det skønt afslappet omkring vores drikkevarer. Ingen forvirring over hvis er hvis og ikke en masse halvtomme flasker, glas eller dåser til at smide ud. 

Tanken har også altid været at få den ud at ligge/hænge sammen med festartikler.


Vi har allesammen prøvet det med klistermærker med navn, men man gider ikke at skrive en ny hver gang man tager en ny. Folk får ihvertfald ikke gjort det. Man kan heller ikke klistre mærker på glas - medmindre det er engangsglas.

Det der adskiller sig fra mit produkt er at man kan skifte den over. Hver gang man tager en ny drikkevare tager man den med sig. Den kan sidde på flasker, dåser og glas.

Bedste hilsner

Gitte

Fra Maribo
Tilmeldt 28. Oct 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej BroncoFan

Du har virkelig fat i det rigtige. Du skriver alt det jeg har tænkt. Jeg tænker bare at det helt sikkert kan være en god forretning. Jeg tænker også "Hit and run" og netop derfor var det også for farligt at jeg SKULLE forfølge eventuelle kopister. Men at det bare gælder om at være først.

Jeg har lavet dem til 11 forskellige lejligheder men på mit "hvor og hvorfor" står der også  

Hvor kan man bruge Your Drink Tag?

1. Privat fest

Med påtrykt billed af lejligheden. Fødselsdag, bryllup, kobberbryllup, sølvbryllup, guldbryllup, studenterfest, konfirmation, barnedåd, sommerfest, børnefødselsdag oa.

 2. Fodbold stadion med logo tryk

 3 Festival med logo tryk

 4. Koncerter med billed af underholderene

 5. Merchandise med logo tryk

 6. Hjemmet uden tryk

 7. Institutioner med eller uden tryk

 8. Hoteller der tilbyder ”all inclusive” med tryk af hotellet eller rejseselskabets logo

 9. Vistaprint (muligvis) Kunderne uploader deres egne billeder til tryk

 

Når jeg i min overskrift skriver Er du "Løvens hule" som kan hjælpe mig, er det fordi jeg godt kan finde på gode ideer. Dem har jeg flere af. Problemet er at jeg ikke kan få det skudt rigtigt afsted.

Jeg må også sige at jeg skrev i mit indlæg at jeg ikke var bange for at investere. Jeg formulerede mig forkert. Jeg har ikke mere at investere af, lige nu. 

Jeg hørte en klog sige: Kunsten er ikke at lave tingene -  kunsten er at få det solgt :) 

Hvis du kan/vil hjælpe, så sig endelig til.

Rigtig god aften.


Bedste hilsner

Gitte

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)